شناسهٔ خبر: 43520672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ایجاد وحدت بین شعیه و اهل سنت راهبرد امام خمینی(ره) بود

امام جمعه هیرمند گفت: راهبرد امام خمینی(ره)، ایجاد وحدت بین شعیه و اهل سنت در مقابل دشمن واحد بود، تا دست در دست یکدیگر بدهند و اسلام را نجات دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در خطبه‌های نمازجمعه ۲ آبانماه که در مسجد جامع الغدیر هیرمند اقامه شد، پس از توصیه به رعایت تقوی؛ گفت: امام حسن عسکری(ع) در دوران بسیار حساسی زندگی می کرد که دشمن همه توان و تلاشش این بود که نگذارد از امام فرزندی متولد شود.

 

وی افزود: اما از آنجایی که خداوند متعال می‌خواست وعده الهی محقق شود، امام حسن عسکری(ع) صاحب فرزندی شد که آن فرزند آخرین حجت الهی در روی زمین هست، و در آخرالزمان منجی عالم بشریت خواهد شد.

 

خطیب جمعه هیرمند سپس گفت: مهمترین جلوه دعای فرج زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است، بدین معنی که امام زمان(عج) بیاید جهان را رهبری کند. ما هم در هر زمان و در هر مکانی باید برای ظهور آن حضرت تلاش کنیم، و باید بگوئیم که او منجی همه عالم بشریت است.

 

امام جمعه شهرستان هیرمند در ادامه در خصوص هفته وحدت بیان داشت: راهبرد امام خمینی(ره)، ایجاد وحدت بین شعیه و اهل سنت در مقابل دشمن واحد بود، تا دست در دست یکدیگر بدهند و اسلام را نجات دهند.

 

وی گفت: هم در اهل سنت و هم در بین تشیع گروههای تکفیری تندرو وجود دارند، و در این میان پیروان راسیتن پیامبر(ص) باید تلاش کنند و دست در دست هم بدهند و به دنبال وحدت واقعی باشند.

 

امام جمعه شهرستان هیرمند با تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی در عرصه ایجاد نظم و امنیت در شهرها و جادهها و مقابله با سوداگران مواد مخدر و مبارزه با اشرار کوردل و خودفروخته در مرزهای کشور شهدای گرانقدر را تقدیم اسلام و انقلاب نموده است.

 

وی در پایان همچنین اظهار داشت: امنیتی که امروز در جامعه ایران اسلامی برقرار است، مرهون رشادتها و تلاش‌های نیروهای ولایت مدار انتظامی و نظامی است.

پایان پیام/516

نظر شما