شناسهٔ خبر: 43520632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار زنجان

۴۰ تن گوشت مرغ در زنجان توزیع می‌شود

زنجان ایرنا - استاندار زنجان گفت: طبق تدابیر اتخاذ شده ۴۰ تن گوشت مرغ در این استان توزیع می‌شود که در این خصوص باید سهمیه‌ای برای هر شهرستان تخصیص یابد و فرمانداران نیز موظف به نظارت بر نحوه توزیع آن هستند تا مشکلی به وجود نیاید.

صاحب‌خبر -

فتح الله حقیقی روز جمعه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به لزوم رصد مستمر قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در شرایط کرونایی تاکید کرد و افزود: در زمان حاضر استان در تامین روغن مایع "خوراکی" هیچ مشکلی ندارد چرا که طی هفته های گذشته با کشف انبار بزرگ این نوع محصول حداقل نیاز یک‌ساله برطرف شده است.

وی اظهار داشت: بر این مبنا، انبار کشف شده روغن خوراکی به هیچ عنوان نباید از استان خارج شود بلکه باید به مصرف عمومی برسد که در این راستا  مراقبت جدی از سوی معاون اقتصادی استانداری و سازمان صمت و نظارت ها  از سوی سازمان نظارتی انجام گیرد.  

این مسؤول ادامه داد: در زمان حاضر استان در ارتباط با گندم و آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی مشکلی ندارد و در صورت بروز اشکالاتی باید بررسی لازم انجام و مراقبت و نظارت های شدیدی برای جلوگیری از خروج این محصول از استان اعمال شود.

وی با بیان اینکه توزیع تخم مرغ مورد نیاز مردم این استان نیز وضعیت خوبی دارد، اظهار داشت: در صورت بروز اشکالاتی فرمانداران و بخشداران موارد را به استانداری اعلام کنند و از طرفی نوسانات قیمت و توزیع برخی اقلام معیشتی تابع تصمیم ستاد تنظیم بازار کشوری است.

این مسؤول ادامه داد: قیمت عرضه گوشت مرغ در این استان چهار هزار تومان از سایر استان ها پایین تر است و نباید به خارج از استان هدایت شود چرا که چنین انجام چنین کاری به درو از انصاف بوده و در واقع  ظلم در حق  عموم مردم زنجان است.

وی در خصوص تامین سوخت به ویژه نفت سفید روستاهای استان نیز گفت: با همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی استان مشکلی نباید در تامین این نوع فراورده وجود داشته باشند و حتی این مهم در تامین گاز مایع هم نمود داشته باشد.

حقیقی افزود: توزیع و حمل و نقل اقلام مورد نیاز نیز نباید به هیچ وجه خارج از ضابطه استان انجام شود، نظارت ها در این خصوص نیز جدی انجام و این مهم بصورت عادلانه انجام شود.

وی اضافه کرد: این استان تابع تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشوری در خصوص قیمت گذاری کالاها بوده و هیچ فردی حق ندارد  کالاها را با قیمت های متفاوت به مردم عرضه کند و برای رفع این مشکل تمامی واحدهای صنوف ملزم به نصب برچسب قیمت هستند.

حقیقی افزود: کالاهای مورد نیاز مصرف کنندگان باید با قیمت تعیین شده نه متفاوت تر، عرضه شود و بازدیدهای میدانی نیز نشان می دهد که اولویت اصلی مدیران در توزیع با مناطق محروم تر باشد و باید عدالت در این خصوص رعایت و در تامین اقلام مورد نیاز این مناطق نیز اهتمام انجام گیرد.

وی با اشاره  به اینکه سازمان صمت موظف به تهیه جدول در خصوص قیمت کالا طبق ستاد تنظیم بازار است، اظهار داشت: نسخه های نیز روزانه به فرمانداران و بخشداران ارسال شود تا نسبت به ارزیابی لازم اقدام کنند و با تشکیل جلسات مدیریت انجام گیرد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هنگام بروز مشکلی همه مدیران با عزم راسخ وصف ناشدنی وارد میدان عمل می شوند، گفت: اما پس از مدتی نظارت های میدانی فروکش می کند که این مهم باید با همان سرعت طی شده و تا پایان نیز ادامه یابد.

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان نسبت به رفع مشکل تامین بذر مورد نیاز خرده مالکان کشاورزی اقدام کند و بر چگونگی توزیع نهاده های دامی و کود شیمیایی نیز نظارتهای جدی انجام دهد. 

استاندار زنجان همچنین به سد معبر واحدهای مختلف صنفی در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: بسیاری این واحدها وسایل را به خارج از مغازه ها در خیابان هدایت کرده اند که بروز این مساله علاوه بر مشکلات تردد برای شهروندان، با تشکیل ازدحام به انتشار کرونا کمک می کند.

وی یادآوری کرد: شهرداری به شدت با این افراد متخلف برخورد کند و نظارت های لازم نیز انجام گیرد تا با اتخاذ تمیهدات لازم از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در برخی اوقات برق واحد تولیدی به علت بدهی قطع می شود، ادامه داد: هیچ فردی حق انجام چنین کاری ندارد و فرمانداران و بخشداران با مراعات وضعیت متقابل هم، از بروز چنین  وضعیت پیشگیری کنند تا تولید با مشکل مواجه نشود.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران در فعالیت های کاری خود با صنوف مختلف و با برگزاری جلساتی مسائل و مشکلات آنان را بشنوند و موراد را بررسی کنند، تا با انجام این مهم علاوه بر نظارت های دقیق به پیشبرد بهتر کارها کمک شود.

حقیقی همچنین لزوم نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را یادآور شد و گفت: معاون امور منابع انسانی استانداری این مهم را در ابعاد مختلف بررسی  کرده و نظارت ها و پایش های مستمر را انجام دهد.

نظر شما