شناسهٔ خبر: 43517558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار ایلام:

محدودیت های کرونایی در مناطق قرمز ایلام اعمال می شود/ تمدید محدودیت ها به مدت یک هفته دیگر

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه محدودیت های ایجاد شده به مدت یک هفته دیگر از روز شنبه ۳ آبان‌ لغایت پایان روز جمعه ۹ آبان در استان ایلام تمدید می شود، گفت: مدیران حق ندارند کارمندان دارای علائم را سر کار نگه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی تشدید وضعیت کرونا در مناطق مختلف استان بنا به پیشنهاد ستاد استانی و تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا، محدودیت های ایجاد شده به مدت یک هفته دیگر از روز شنبه ۳ آبان‌ لغایت پایان روز جمعه ۹ آبان ماه تمدید می شود.

 

«قاسم سلیمانی دشتکی» با بیان اینکه کلیه مدارس در مناطق قرمز و نارنجی استان به مدت یک هفته دیگر به شکل مجازی و غیر حضوری دایر است، افزود: در مناطق قرمز و نارنجی استان محدودیت های کرونایی گذاشته ایم و در این مناطق  مدارس و کلاس های حضوری تعطیل شده اند اما کلاس ها به شکل غیر حضوری دایر هستند همچنین فعالیت برخی از اصناف و آرایشگاه ها و ورزشهای پربرخورد و ... نیز ممنوع است.

 

وی افزود: مدارس شبانه روزی، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، تئاتر و مراکز مشابه، موزه ها، تالار های پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه، قهوه خانه و چایخانه‌ها، شهربازی، آرامستان ها و ... از دیگر مصادیق محدودیت تعطیل یک هفته ای در مناطق قرمز و نارنجی استان است.

 

استاندار ایلام گفت:  همچنین برگزاری همایش ها، مراسمات و گردهمایی ها در قالب های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... چاپ، نصب و تبلیغ اعلامیه ترحیم در مکان های عمومی و فضای مجازی ممنوع است و همه دستگاه های دولتی و غیردولتی موظف هستند به افراد دارای علائم بیماری کرونا یا شبیه به آن برای عدم حضور در سر کار همکاری کنند.

 

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه مدیران حق ندارند کارمندان دارای علائم را سر کار نگه دارند، تصریح کرد: هر کارمندی که تب و لرز، سرفه، تنگی نفس، احساس خستگی، اختلال چشایی و بویایی، سردرد، گلودرد، بدن درد و ... دارد نبایست سر کار حضور یابد و مدیر اداره بایست به آن شخص استراحت بدهد.

 

وی یادآور شد: مناطق قرمز استان ایلام از نظر شیوع ویروس کرونا شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، دره شهر، ملکشاهی و  مناطق نارنجی استان شامل  شهرستان های دهلران، سیروان و مهران است و تصمیم گرفته شد برای کارمندان دارای زمینه بیماری، افراد دارای علائم بیماری، زنان باردار و یا دارای فرزندان خردسال و افراد مسن دورکاری و یا مرخصی بدون کسر حقوق اعمال شود

 

پایان پیام/92

برچسب‌ها:

نظر شما