شناسهٔ خبر: 43516166 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

هرچه شرایط سخت باشد، من راحت‌تر بازی می‌کنم

محمد موسوی: شاید المپیک آخرین سال حضورم در تیم ملی باشد

محمد موسوی سرعتی زن تیم ملی به خبرورزشی گفت: می‌خواهم امسال با بازی در ایتالیا زمینه را برای فصل‌های بعد آماده کنم، اگر در ایتالیا باشم، شرایط برای حضورم در سال‌های آینده هم فراهم می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ مهری رنجبر؛ همان شد که می‌خواست. برگشت به اروپا و بازی با بزرگان توپ و تور. سیدمحمد موسوی سرعتی‌زن ملی‌پوش والیبال با اینکه دلش می‌خواست این فصل هم در اروپا توپ بزند اما شیوع کرونا همه برنامه‌ها را به‌هم ریخت تا او به ماندن در لیگ ایران و قرارداد با سایپا رضایت بدهد. حالا بعد از 6 هفته بازی در لیگ والیبال ایران، دوباره شانس به او لبخند زد و این بار پیاچنزا تیم هشتم لیگ سریA خواهانش است. پیشنهادی که بهترین مدافع روی تور دنیا فکرش را هم نمی‌کرد. او امیدوار است باشگاه سایپا با نگاه ملی، رضایتنامه‌اش را صادر کند تا به قول خودش، پرونده حضورش در تیم ملی را با درخشش ببندد. 

قصه پیشنهاد باشگاه پیاچنزا به تو چقدر جدی است؟
یک روز ایجنتم زنگ زد و گفت لورنزو برناردی سرمربی پیاچنزا تو را می‌خواهد، اگر می‌توانی با سایپا صحبت کن تا به ایتالیا بروی. 

واقعاً می‌روی؟
من خیلی خوشحال شدم اما به خاطر قراردادم با سایپا، گرفتن رضایتنامه هم سخت بود، به خاطر آقامصطفی و باشگاه هم تا به حالا همه‌جوره به تعهداتش عمل کرده اما من با آقامصطفی صحبت کردم اول خیلی ناراحت شد اما بعد رضایتش را گرفتم. از طرف دیگر بحث ملی و سال المپیک هم هست و بازی در لیگ سریA ایتالیا خیلی متفاوت است. سایپا تا اینجا همه‌جوره همکاری کرد و به احتمال زیاد رضایتنامه‌ام را صادر می‌کنند. 

پس سایپا تو را سورپرایز کرد؟
فکر نمی‌کردم باشگاه موافقت کند. من پیشنهاد را مطرح کردم اما آنها مردانگی کردند. هر چند هنوز رضایتنامه‌ام صادر نشده و موافقت تقریبی با رفتنم را گرفته‌ام. اصول حرفه‌ای آن برای انتقال خیلی سخت بود اما باشگاه معرفت به خرج داده، به رغم اینکه به همه تعهدات مالی‌اش هم عمل کرده است. متأسفانه یا خوشبختانه این پیشنهاد رسیده و من به خاطر والیبال دوست دارم بازی در سریA ایتالیا را تجربه کنم. 

تو فصل قبل پلاس لیگا را تجربه کردی و حالا با رفتن به ایتالیا، در سطح دیگری از والیبال بازی می‌کنی. سخت نیست؟
اتفاقاً برای من راحت‌تر است چراکه معمولاً هرچه کار سخت‌تر باشد من بازی‌های بهتری انجام می‌دهم. اصلاً انگیزه‌ام برای بازی در شرایط سخت بیشتر می‌شود و خیلی راحت‌تر می‌توانم، بازی‌ام را در سطح بالاتر و بهتر نگه دارم. از وقتی این پیشنهاد به من رسیده احساس بهتری دارم. 

پیاچنزا را چطور می‌بینی؟
پیاچنزا حالا تیم هشتم جدول رده‌بندی لیگ سریA ایتالیاست، مطمئنم اگر شرایط تیم برگردد، پتانسیل آن را دارد حتی روی سکو برود. حالا به دلیل بحرانش فکر می‌کنم اعتماد به نفس ندارد. 

خوشحالی برای بازی در لیگ سریA؟
بدون شک  لیگ ایتالیا بالاترین سطح لیگ دنیای والیبال را دارد. با فاصله از بقیه لیگ‌ها. آرزوی هر والیبالیست است که در ایتالیا بازی کند، آن‌هم در یکی از تیم‌های خوب لیگ سریA. امیر غفور هم فصل قبل در لوبه بازی کرد و متأسفانه به دلیل مصدومیت بدبیاری آورد. برای من هم بازی در لیگ ایتالیا خیلی لذت‌بخش است. 

این فصل اما باشگاه‌های اروپایی به خاطر کرونا از مبلغ قرارداد بازیکنان کسر کرده‌اند، از این نظر مشکل نداری؟
من به این قضیه صرفاً والیبالی نگاه کردم و بحث مالی ندارم. نگاهم رو به جلو است. اصلاً برایم قضیه مالی مهم نیست و تنها به دلیل اینکه پیاچنزا باشگاه مطرحی است، می‌خواهم شانسم را در آنجا امتحان کنم چراکه می‌خواهم در سال المپیک شرایط آماده‌تری داشته باشم. شاید المپیک آخرین سالی باشد که در تیم ملی بازی کنم و به قول قدیمی‌ها دوست دارم در اوج خداحافظی کنم. 

ممکن است بعد از المپیک بخواهی در اروپا بازی کنی؟
شاید. می‌خواهم امسال با بازی در ایتالیا زمینه را برای فصل‌های بعد آماده کنم، اگر در ایتالیا باشم، شرایط برای بازی در سال‌های آینده هم فراهم می‌شود. 

یعنی می‌خواهی با بازی در ایتالیا به تیم ملی برای صعود به جمع 4 تیم اول المپیک کمک کنی؟
بله، دقیقاً توافق سایپا هم به همین دلیل است. نگاه ملی به این انتقال دارد و به منافع باشگاه نگاه نکرد و می‌خواهند به من ورزشکار ملی کمک کنند. 

با این شرایط پس با از سرگیری رقابت‌های لیگ تو دیگر برای سایپا بازی نمی‌کنی؟
من تست کرونایم باز مثبت بود، اگر مثبت نبود که از دیروز سر تمرین حاضر می‌شدم اما فعلاً متأسفانه نمی‌توانم به تمرین بروم و در خانه قرنطینه‌ام. بنابراین تا روزی که رضایتنامه‌ام صادر شود من بازیکن سایپا هستم و البته هنوز هم قراردادی امضا نکرده‌ام و شاید اصلاً توافق قطعی نشود. به هر حال باشگاه و هیئت‌مدیره و مدیرعامل باید تصمیم نهایی را بگیرند. تا به حالا که صحبت اولیه مثبت بوده و با رحیمی مدیرعامل باشگاه توافق کرده‌ایم اما به هر حال صدور رضایتنامه هم پروسه‌ای دارد. 

تا کی در قرنطینه‌ای؟
فکر می‌کنم تا 4، 5 روز دیگر که تست می‌دهم در قرنطینه‌ام. فعلاً 20 روزی هست که قرنطینه شده‌ام. 

روزهای سختی بود؟
قرنطینه خیلی سخت است. اینکه مدام در خانه باشی بدون اینکه تمرین کنی، حوصله آدم سر می‌رود. البته خدا را شکر من تنها دو روز کرخ و بی‌حال بودم و حس بویایی‌ام هم از بین رفته بود و علائم خاص دیگری نداشتم. 

با مثبت شدن تست کرونا نترسیدی. چون معمولاً ترس از بیماری بدتر از خودش است. 
 نمی‌ترسیدم، چراکه خدا را شکر سیستم ایمنی بدنم قوی است و من حتی سرما هم نمی‌خورم و تنها شاید صبح چند ساعتی گلو درد داشته باشم. همه ترسم بابت خانواده‌ام بود که ناخواسته درگیرشان نکنم که البته آنها هم مبتلا شدند. 

شش هفته اول دور رفت لیگ چطور بود؟
امسال لیگ خوب پیش رفت. اگر شرایط ثابت می‌ماند و کرونا اجازه می‌داد، جذاب‌تر هم می‌شد چراکه تیم‌ها به‌هم نزدیک بودند و اکثرشان دو باخته هستند. لیگی پویای داریم البته ناآمادگی بازیکنان هم روی نتیجه تیم‌ها بی‌تأثیر نبود. این فصل تنها نبود تماشاگران جذابیت بازی‌ها را کم کرد. از این به بعد نمی‌دانم فدراسیون چه تصمیمی بگیرد. هر تصمیمی ممکن است کیفیت بازی‌ها را پایین بیاورد. 

چطور؟
شاید همه تیم‌ها نتوانند از پس سه بازی پشت ‌سر هم آخر هفته برآیند. ممکن است ملی‌پوشان عادت داشته باشند و بتوانند اما شرایط برای بقیه بازیکنان سخت می‌شود. با این حال چاره‌ای نیست بهترین کار برگزاری بازی‌های متمرکز است. 

تو با بازی‌های متمرکز موافقی؟
 به شرطی که مثل لیگ‌های والیبال و بسکتبال آمریکا و چین همه تیم‌ها در قرنطینه کامل باشند و حتی بازیکنان حق دیدار با خانواده‌هایشان را هم نداشته باشند. اگر قرار باشد تیم‌ها در هتل‌های جداگانه مستقر شوند، چون هر بازیکن در شهرهای مختلف دوست و رفیق دارد، با رفت وآمد در شهر ممکن است مبتلا شوند و به بقیه هم انتقال دهند اما وقتی تیم‌ها در قرنطینه کامل باشند درست است که برای بازیکنان سخت می‌شود اما بهترین راه همین است. 

نظر شما