شناسهٔ خبر: 43513580 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

چرا لیگ برتر والیبال نباید به صورت متمرکز برگزار شود؟

باتوجه به حواشی اخیر درخصوص ادامه برگزاری لیگ برتر والیبال، ادامه این رقابت‌ها به صورت VNL که ترکیبی از دو روش متمرکز و رفت و برگشت است، بهترین روش به نظر می‌رسد. کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره تکلیف مالکیت در آپارتمانها از حیث مشاع بودن یا اختصاصی بودن ملک توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- پس از مصاحبه‌های سرمربیان و مدیران باشگاه‌های والیبال با اهالی رسانه، به نظر می‌رسد تیم‌های پرستاره و مدعی لیگ برتر، برگزاری لیگ به صورت متمرکز را بهترین روش می‌دانند، هرچند این روش برای تیم‌های باشگاهی هم از نظر اقتصادی به صرفه و هم از نظر شرایط بهداشتی بهتر است، اما نقص بزرگی دارد، چرا که با این روش لیگ برتر، نهایتاً تا دی ماه طول می‌کشد و با توجه به شروع المپیک در اواسط تابستان حدود ۶ ماه زمان در این بین باقی می‌ماند.

با این شرایط، این سوال مطرح است که آیا ملی پوشان و بازیکنانی که در اندیشه پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند می‌توانند تا شروع اردو‌ها و تمرینات تیم ملی برای حضور در المپیک خودشان را از نظر بدنی آماده نگه دارند؟ هرچند یک بازیکن با انجام تمرینات منظم می‌تواند خود را از نظر بدنی بالا نگه دارد، اما مطمئناً صِرف انجام تمرین بدون برگزاری مسابقه و رویدادی خاص موجب فرسودگی روحی و بدنی بازیکنان خواهد شد.

اما باید به نکته دیگری در خصوص برگزاری لیگ برتر به صورت متمرکز اشاره کرد و آن اینکه شرایط برگزاری لیگ برتر والیبال با رشته‌ای همچون هندبال تفاوت‌های بسیاری دارد، زیرا اولاً برگزاری لیگ هندبال به صورت متمرکز با شیوه‌ای که فدراسیون والیبال به باشگاه‌ها ارائه کرده است متفاوت است. با وجود آنکه لیگ هندبال به صورت متمرکز برگزار می‌شود، اما در چند دور برگزار خواهد شد و حدود چند ماه طول می‌کشد. دوماً هندبال به دلیل عدم کسب سهمیه المپیک دغدغه‌ای در خصوص آماده سازی بازیکنان برای شرکت در مهمترین رویداد ورزشی جهان را ندارد.

ضمن اینکه در بسته سوم پیشنهادی آمده است که رنکینگ تیم‌ها در ۷ هفته ابتدایی ملاک سیدبندی است، اما اگر نگاهی کوتاه به جدول رده بندی بیندازیم به سادگی متوجه عدم برابری تعداد بازی تیم‌ها می‌شویم؛ بنابراین با توجه به تعداد متفاوت دیدار‌هایی که تیم‌ها برگزار کرده‌اند سیدبندی بر اساس جدول فعلی کاملاً اشتباه است و باید پس از آنکه تعداد بازی تیم‌ها برابر شد این سیدبندی صورت پذیرد.

حال به نظر می‌رسد ادامه لیگ برتر والیبال به صورت VNL بهترین روش برای برگزاری ادامه رقابت‌ها است زیرا در این مدل که ترکیبی از دو روش متمرکز و رفت و برگشت است، همانند لیگ ملت‌های والیبال، هر هفته یک یا دو شهر به عنوان میزبان انتخاب شوند تا تیم‌ها در صورت سفر به شهری دیگر به جای یک بازی با تیم میزبان، با تیم‌های دیگری که در آن هفته در آن شهر هستند نیز دیدار کنند.

انتهای پیام/

نظر شما