شناسهٔ خبر: 43513557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشته‌های ترافیکی استان مرکزی در محل حادثه افزایش یافته است

اراک - ایرنا - معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت: شمار کشته‌های ترافیکی این استان نیمه نخست امسال در محل حادثه افزایش یافته است که این مهم باید کارشناسی شده و اقدام لازم برای نجات حادثه دیدگان بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

«مهدی زندیه وکیلی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اورژانس استان باید به‌صورت ضربتی برای مشخص شدن علل دقیق این مشکل بررسی‌های لازم  را انجام دهد.

وی بیان کرد: افزایش شمار قربانیان حوادث رانندگی امسال استان ممکن است به‌دلایل تاخیر در اعزام تیم‌های امداد و نجات، افزایش  سرعت رانندگان و بی‌احتیاطی و شدت تصادف‌ها باشد و نیاز است در اسرع وقت با حساسیت لازم این موضوعات به‌صورت کارشناسی نقد و نظر شده و تصمیمات بازدارنده و موثر اتخاذ شود.

معاون عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: این استان بیشترین آزادراه کشور را دارد و جاده‌های برون‌شهری آن از پرترددترین راه‌ها است اما حوزه هوشمندسازی ترافیک در این خطه نواقصی دارد و می‌طلبد تا مسئولان کشوری نگاه ویژه به آن داشته باشند.

زندیه وکیلی اظهار داشت: برخورداری استان در مقوله  هوشمندسازی ترافیک حتی از  برخی از استان‌های کشور که آزادراه کمی دارند نیز کمتر است و توجه به این امر یکی از علل مهم در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از این حوادث است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستاییدر استان مرکزی  وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های استان مرکزی تردد می‌کنند.

نظر شما