شناسهٔ خبر: 43513520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار ایلام:

در مناطق قرمز و نارنجی استان محدودیت‌های کرونایی گذاشته ایم

سلیمانی‌دشتکی از اعمال محدودیت‌ها برای مناطق قرمز و نارنجی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام از اعمال محدودیت‌ها برای مناطق قرمز و نارنجی استان خبر داد و گفت : در این مناطق مدارس و کلاس‌های حضوری تعطیل شده اند، اما کلاس‌ها به شکل غیر حضوری دایر هستند همچنین فعالیت برخی از اصناف و آرایشگاه‌ها و ورزش‌های پربرخورد و ... نیز ممنوع است.

او در ادامه از دورکاری کارمندان در مناطق مذکور خبر داد و افزود : تصمیم گرفته شد برای کارمندان دارای زمینه بیماری، افراد دارای علائم بیماری، زنان باردار و یا دارای فرزندان خردسال و افراد مسن دورکاری و یا مرخصی بدون کسر حقوق اعمال شود.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا تاکید کرد: هر کارمندی که تب و لرز، سرفه، تنگی نفس، احساس خستگی، اختلال چشایی و بویایی، سردرد، گلودرد، بدن درد و ... دارد نبایست سر کار حضور یابد و مدیر اداره بایست به آن شخص استراحت بدهد.

او در ادامه هشدار داد: مدیران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و ... بایست به این افراد دورکاری بدهند و حق ندارند آن‌ها را به زور در محل کار نگه دارند و البته قصور در انجام این دستورالعمل پیگرد قانونی دارد.

سلیمانی دشتکی افزود: همه گردهمایی ها، همایش‌ها و تجمعات به هر بهانه‌ای در این مناطق ممنوع است و حتی جلسات تا حد امکان برگزار نشود، اما اگر ضرورت دارد با حداقل اعضا و بصورت ویدئوکنفراس و در مکانی که پروتکل‌های بهداشتی بطور کامل برگزار می‌شود صورت پذیرد.

استاندار ایلام در ادامه بر حضور مدیران در سامانه سامد برای ارتباط با مردم تاکید و بیان کرد: مدیران چه حاکمیتی و چه اجرایی همه موظف به اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی هستند.

او در پایان بر عدم بازگشایی مدارس در مناطق قرمز و نارنجی تاکید کرد و گفت : در این مناطق کلاس‌ها صرفا بصورت غیر حضوری برگزار شود.

انتهای پیام / غ

نظر شما