شناسهٔ خبر: 43513448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اهدای 529 واحد پلاسما در مازندران/ بیماران نیازمند خون را دریابیم

مدیرکل انتقال خون مازندران در ارتباط با اهدای پلاسما در استان گفت: از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهر ماه امسال ۵۲۹ واحد پلاسما توسط مازندرانی‌ها اهدا شده است.

صاحب‌خبر -

ذوالفقار تقوی امروز درباره وضعیت اهدای خون باتوجه به شرایط قرمز کرونایی در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از ۳۱ مرداد ماه تا ۲۶ مهر ماه امسال طی ماه‌های محرم و صفر در استان مازندران ۲۳هزار و ۹۲۶ نفر از اهداکنندگان به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این میزان ۱۹هزار و ۳۹۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از میان اهداکنندگان طی این مدت ۶۳۰ نفر از بانوان و ۱۸هزار و ۷۶۱ نفر از آقایان بودند که مستلزم فرهنگ‌سازی در زمینه حضور بیشتر بانوان در پایگاه‌های انتقال خون است.

مدیرکل انتقال خون مازندران اضافه کرد: همچنین از میان اهداکنندگان ۱۲هزار و ۶۸ نفر اهداکننده مستمر، ۵هزار و ۳۹۶ نفر باسابقه و یک‌هزار و ۹۲۷ نفر اهداکننده باراولی بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید بر حضور مستمر اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون، خاطرنشان کرد: نیاز به خون، نیازی دائمی و همیشگی است و بیماران خاص استان چشم‌انتظار حضور اهداکنندگان هستند.

این مسؤول بیان کرد: تمامی موارد و پروتکل‌های بهداشتی در مراحل خونی در پایگاه‌های انتقال خون رعایت می‌شود و اهداکنندگان در این زمینه دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

تقوی در پایان در ارتباط با اهدای پلاسما در استان، گفت: از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهر ماه امسال ۵۲۹ واحد پلاسما توسط مازندرانی‌ها اهدا شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

نظر شما