شناسهٔ خبر: 43513301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قزوین دارای ۱۵۰۰ مشترک فیبر نوری است

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین گفت: هم اکنون ۱۵۰۰ مشترک فیبر نوری (FTTH) خانگی در استان وجود دارد که مصرف اینترنت آنان نیز ۱۰۰ مگ است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا نصرآبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فیبر نوری تکنولوژی جدید و کارآمد روز جهان است و به نسبت فناوری‌های ارتباطی کنونی از برتری بالایی برخوردار بوده تا جایی که هزینه کم و پهنای باند بالا آن را در برابر سایر سرویس‌های ارتباطی ممتاز کرده است. 

وی ادامه داد: بهره‌مندی این تعداد مشترک فیبر نوری در استان در نوع خود بی نظیر بوده و این در حالی است که شرکت مخابرات استان قزوین به ۷۰۰ مشترک ADSL خود نیز با ۲۵۰ مگ اینترنت خدمات ارایه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین یادآور شد: تنها نگرانی موجود در حوزه توسعه شبکه فیبر نوری، فرهنگ سازی در این بخش است، هرچند همه سعی خود را در ایجاد بسترهای لازم برای این موضوع می‌کنیم اما باید خانواده‌ها نسبت به کنترل و استفاده از این فناوری ارتباطی توجه داشته باشند و حاکمیت نیز برای این موضوع باید فکر اساسی کند.

به گفته نصرآبادی، رسانه‌ها می‌توانند در این حوزه کمک موثری باشند و با ارایه اخبار و گزارش‌های لازم جهت تنویر افکار عمومی و استفاده بهینه از آن، کمک حال دولت نیز باشند.

وی تاکید کرد: در گذشته دسترسی به محتوی بسیار سخت بود اما اکنون و با بالا رفتن سرعت اینترنت، محتواها نیز آنلاین و متاسفانه نظارت والدین با ایجاد فیبر نوری و سرعت بالای اینترنت سخت‌تر از قبل شده است.

به گفته این مسوول مخابراتی، در گذشته محتواها دانلو و سپس ذخیره می‌شدند و والدین آن را مشاهده و از نحوه چگونگی استفاده از آن آگاه بودند اما با پیدایش ADSL  و فیبر نوری و آنلاین شدن محتواها، نظارت و کنترل‌ها پیچیده‌تر از گذشته شده است.

نصرآبادی ضریب نفوذ تلفن همراه در استان قزوین را ۱.۲ دانست و گفت: خوشبختانه در این حوزه نیز جزو استان‌های خوب کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در حوزه ارتباطات، به خصوص فیبر نوری به عمل آورده، تاکید کرد: امروز ما حتی فیبر نوری را رایگان به داخل منازل می‌کشیم و این در حالی است که سرمایه گذاری عظیمی را از سوی نظام حاکمیتی در این حوزه شاهد هستیم.

.    

نظر شما