شناسهٔ خبر: 43513106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۹۰ درصد از زمین مورد نیاز طرح مسکن ملی در استان اردبیل تامین شد

استاندار اردبیل از تامین ۹۰ درصد از زمین مورد نیاز برای طرح اقدام مسکن ملی دراین استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جشن اختتامیه مسکن مهر و آیین کلنگ زنی و واگذاری زمین در قالب طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: زمین طرح اقدام مسکن ملی به‌صورت رایگان برای متقاضیان واجد شرایط این طرح تعلق می‌گیرد.

وی افزود: تا پایان هفته آینده واگذاری زمین به تعاونی‌ها و سازندگان مسکن ملی انجام و عملیات اجرایی واحدها آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: در حال حاضر زمین ۲ هزار واحد مسکونی در شهر اردبیل آماده و عملیات اجرایی ۶۸۰ واحد آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با اینکه ۹ هزار نفر واجد شرایط در این طرح در شهر اردبیل شناخته شده‌اند، ولی امکان تامین زمین برای ۳۰ هزار نفر واجد شرایط وجود دارد.

بهنام جو گفت: در شهرستان‌ها نیز بنیاد مسکن متولی این طرح بوده و زمین برای یک‌هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی آماده شده است.

استاندار اردبیل با تاکید بر توجه جدی به ساخت و ساز بر اساس استانداردهای به روز، خواستار نظارت دقیق دستگاه‌های متولی بر عملکرد پیمانکاران شد.

بهنام جو گفت: نوع معماری، زیبایی بنا، مقاومت ساختمان، فضای باز و استفاده از مصالح و سازه‌های مناسب از جمله مسائلی است که در اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید مد نظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح نیاز مسکن اقشار مختلف تامین و رونقی به ساخت و سازها در استان داده خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این آیین گفت: در استان اردبیل پرونده مسکن مهر که ۴۱ هزار و ۳۷۵ واحد بوده، بسته شد و در خصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز، زمین مورد نیاز در مرکز استان و شهرستان‌ها تهیه شده است.

علی حیدری بیان کرد: در مرکز استان راه و شهرسازی و در شهرستان‌ها بنیاد مسکن متولی بوده و زمین مورد نیاز این طرح در شهرستان‌ها به بنیاد مسکن و در مرکز استان به شرکت‌های تعاونی برای ساخت و ساز واگذار می‌شود.

انتهای پیام/3463/و

نظر شما