شناسهٔ خبر: 43512855 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چالش آموزشگاههای زبان در دوران کرونا/ ریزش آمار در شهرهای کوچک

فاطمه اسماعیلی

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به چالش آموزشگاه های علمی، آزاد و زبان در دوران شیوع کرونا گفت: این آموزشگاه ها ترمیک هستند و بنا به شرایط موجود با ریزش مواجه بوده اند؛ به ویژه آموزشگاه های علمی در شهرهای کوچک که دانش آموز کمتری داشتند، بیشتر آسیب دیدند.

صاحب‌خبر -

سعید صالح در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برخی مشکلات آموزشگاههای علمی آزاد و زبان در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: آموزشگاه های علمی همانند مراکز پیش دبستانی و برخی مدارس غیردولتی، دچار چالش هایی شده اند.

وی افزود: این آموزشگاه ها ترمیک هستند و بنا به شرایط موجود با ریزش مواجه بوده اند؛ به ویژه آموزشگاه های علمی در شهرهای کوچک که دانش آموز کمتری داشتند بیشتر آسیب دیدند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزشگاه های علمی، آزاد و زبان با توجه به شرایط دچار مشکل هستند و اگر موسسه یا مدارسی خوب عمل کرده باشند توانسته اند تا حدودی خودشان را حفظ کنند اظهار کرد: در واقع مدارس کوچک غیردولتی به علت بنیه اقتصادی ضعیف تر و توان فنی پایینتر با کاهش ثبت نام روبه رو شدند.

صالح ادامه داد: اما مدارس بزرگتر که صاحب نام تر هستند خودشان را حفظ و در این ایام خوب عمل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در ثبت نام مدارس هم آمار کاهشی ثبت نام ها محسوس نبوده است گفت: هنوز آمار ثبت نامی در سامانه سناد تکمیل نشده و معمولا تا آذرماه به تدریج تکمیل می شود اما تاکنون یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده اند که حدود ۴۰ هزار نفر از سال گذشته کمتر است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می کنیم تا زمان تکمیل اطلاعات در سامانه سناد ، به رقم سال گذشته برسیم.

انتهای پیام

نظر شما