شناسهٔ خبر: 43512313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پرداخت ۱۰۰ میلیون وام به ازای هر واحد؛

جزئیات طرح اقدام ملی مسکن در لرستان/ ۱۰ هزار نفر واجد شرایط شدند

خرم‌آباد- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان جزئیات طرح اقدام ملی مسکن در این استان را اعلام کرد و گفت: در مجموع ۱۰ هزار نفر واجد شرایط در این طرح شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خالقی روز پنج شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در لرستان با اشاره به شناسایی ۱۰ هزار نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن در استان، گفت: از مجموع ۳۰ هزار نفری که در طرح اقدام ملی مسکن در لرستان ثبت‌نام کردند حدود ۱۰ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شدند.

۱۰ هزار لرستانی واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن شدند

وی، اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور مراسم آغاز عملیات اجرایی و واگذاری گروهی طرح اقدام ملی مسکن در خرم‌آباد به نمایندگی از سایر شهرهای استان به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط کرونا برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، افزود: از مجموع ۳۰ هزار نفری که در طرح اقدام ملی مسکن در لرستان ثبت‌نام کردند حدود ۱۰ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شدند.

خالقی، گفت: از این تعداد سه هزار و ۸۰۰ نفر افتتاح حساب کردند و هزار و ۷۰۰ نفر واریز وجه کردند.

وی، بیان داشت: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن متولی است که در شش شهر استان کار شروع شده و سایر شهرها در برنامه هستند.

کمبود زمین در شهر نورآباد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، گفت: در سه شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر استان هم اداره کل راه وشهرسازی لرستان متولی است، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز به عنوان کارگزار ورود پیدا کرده و اراضی تحویل داده شده است.

خالقی با بیان اینکه پروژه در شهرهای دورود و خرم‌آباد در هفته آینده آغاز خواهد شد، بیان کرد: همچنین طرح اقدام ملی مسکن ۴۲۶ واحدی «کرگانه» که در مرحله فونداسیون هستند در حال انجام است و دو پروژه مشارکتی در شهرستان بروجرد و خرم‌آباد را نیز توانسته‌ایم انعقاد قرارداد کنیم.

وی، افزود: زمین مورد نیاز برای طرح اقدام ملی را تاکنون تأمین کردیم و تنها در نورآباد با کمبود زمین مواجه‌ایم که پیگیر هستیم به انجام برسد.

پرداخت ۱۰۰ میلیون وام به ازای هر واحد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، گفت: در سایر شهرهای لرستان به تعداد متقاضیان واجد شرایط تأمین زمین کنیم و کار هم آغاز و ردیف بانکی آن نیز مشخص شده و هیچ مشکلی برای ادامه کار نداریم.

خالقی با اشاره به اینکه هزینه ساخت این پروژه از محل تسهیلات بانکی به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان و مابقی هزینه را متقاضیان تأمین خواهند کرد، افزود: ۹۶ هکتار زمین را تاکنون در استان تأمین کردیم و فرآیند تأمین زمین مستمر و ادامه دار خواهد بود و افزایش خواهد یافت.

وی، بیان داشت: قراردادهایی که امروز به نمایندگی به اهالی ساکن پلدختر داده شد به صورت اجاره یک ساله قابلیت تمدید تا دو سال دارد که باید گروه‌های ساخت کار احداث را انجام دهند و اگر انجام ندهند در یک سال اول قرارداد آنها فسخ و قرارداد به نفرات جایگزین واجد شرایط منتقل می‌شود.

نظر شما