شناسهٔ خبر: 43512240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

سرانه فضای ورزشی کرمان 58 صدم به ازای هر نفر است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان سرانه فضای ورزشی را 58 صدم به ازای هر نفر دانست و گفت: تقریباً عدد استان کرمان با میانگین کشور برابر است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در دیدارِ علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با فدایی استاندار کرمان که با حضور معاونین و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان به همراه، رئیس و اعضای هیئت کشتی استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری انجام شد، هفته تربیت بدنی و ورزش را به همه دلسوزان، زحمتکشان، ورزشکاران، پیشکسوتان و خانواده بزرگ ورزش استان کرمان که صادقانه و دلسوزانه برای ارتقای سطح سلامت و نشاط جامعه در استان پهناور کرمان زحمت می‌کشند و همچنین استاندار کرمان که ریاست شورای ورزش استان را عهده‌دار است، تبریک گفت.
او به بیان گزارشی در بحث توسعه زیرساخت‌های ورزش استان طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ تا به امروز پرداخت و افزود: با توجه به اینکه یکی از ملاک‌های مهم ارزیابی مجموعه ادارات کل ورزش و جوانان در بحث وزارتخانه، توسعه زیرساخت‌های ورزشی است، بیش از ۱۰۸ هزار متر افتتاح فضای ورزشی در استان کرمان طی یک سال و نیم گذشته را داشتیم که با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان که در قالب ۶۱ پروژه به بهره برداری رسید و در اختیار جوانان و ورزشکاران استان قرار گرفت.
پاریزی تصریح کرد: این افتتاح ۴ صدم متر مربع به سرانه فضای ورزشی استان اضافه کرد که امروز سرانه فضای ورزشی ۵۸ صدم به ازای هر نفر است که تقریباً عدد استان با میانگین کشور برابرست و این آمار قابل قبولی است.
او بیان داشت: در استان کرمان بیش از ۱۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته وجود دارد که این آمار به نسبت جمعیت استان آمار قابل قبولی است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: البته این را نیز باید گفت، آمار استفاده کنندگان از اماکن ورزشی در استان کرمان حداقل سه برابر آمار ورزشکاران سازمان یافته است.
پاریزی به بیان گزارشی از وضعیت کشتی استان کرمان پرداخت و افزود: بیش از ۲ هزار ورزشکار سازمان یافته داریم، ۷ مکان تخصصی کشتی در کرمان داریم و ۱۶ فضای تخصصی در شهرستان‌های استان داریم که با تعاملاتی که انجام خواهد شد تلاش می‌کنیم بتوانیم سرانه فضای تخصصی کشتی را افزایش دهیم.
او به وضعیت استان کرمان در لیگ‌های مختلف کشوری اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۸۰ تیم ورزشی از استان کرمان در لیگ‌های مختلف کشور حضور دارد و ۳۹ تیم ورزشی نیز در لیگ‌های برتر کشور دارد که بیش از ۵۰ درصدشان توانستند طی پارسال کسب سکو کنند و این به تناسب استان‌های کشور خیلی خوب است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به ظرفیت‌های بانوان در ورزش کرمان گریزی زد و افزود: در بخش بانوان هم ظرفیت‌های بسیار مناسبی داریم، طوری که قهرمانی تیم فوتبال بانوان بم برای هفتمین سال متوالی و کسب مقام سومی تیم شهرداری سیرجان، قهرمانی تیم تنیس روی میز بانوان و قهرمانی تیراندازی در لیگ برتر کشور برخی از این موفقیت‌ها بود که نشان داد توجه به بخش بانوان نتایج خوبی را به دنبال دارد.
پاریزی در بخش دیگری از سخنانش مطرح کردن سردار سلیمانی به عنوان پهلوان دیار کریمان را از جمله خواسته‌های استان کرمان عنوان و تصریح کرد: هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان از طریق فدراسیون این مسئله را پیگیری می‌کند، مکاتباتی نیز در این زمینه با سلطانی فر وزیر ورزش انجام شده است که چرا که از سال ۵۳ تا شروع جنگ، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان ورزشکار در رشته ورزشی پهلوانی و زورخانه فعالیت داشته است که می‌خواهیم این جزو مصوبات امروز باشد تا پیگیری شود که شهید سلیمانی به عنوان پهلوان دیار کریمان معرفی شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان برگزاری رقابت‌های کشتی جام سردار سلیمانی را از دیگر خواسته‌های استان کرمان اعلام و ابراز امیدواری کرد: سال آینده استان کرمان شاهد انجام این رویداد بزرگ ورزشی باشد.
پاریزی با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت‌های اقتصادی بسیار بزرگی در سطح کشور دارد، افزود: بنگاه‌های اقتصادی مسئولیت اجتماعی شان را به خوبی انجام می‌دهند و سالانه مبالغ بسیار خوبی را به باشگاه‌های ورزشی و باشگاه صنعتی که در مجموعه استان فعالیت می‌کنند، تزریق کنند، اما یک مسئله و دغدغه‌ای که وجود دارد این است، این بودجه در مجموعه باشگاه‌ها باید به صورت هدفمند هزینه شود که می‌طلبد اداره کل ورزش و جوانان و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها به عنوان متولی امر ورزش و سیاستگذار در این زمینه خط مشی دهند.

نظر شما