شناسهٔ خبر: 43512011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عکاسی از بزرگ ترین گنبد مسجد بدون ستون در امارات

یک عکاس اماراتی در تصاویری بی نظیر، بزرگ ترین گنبد مسجد بدون ستون امارات را از هوا نشان داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سی ان ان»، مسجد «شیخ خلیفه بن زاید» در امارات یکی از مساجد زیبا در این کشور است که هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند.

 

در همین راستا، یک عکاس اماراتی به نام «محمد المصعبی» تصاویر زیبای هوایی از این مسجد گرفته است که بی نظیر است.

 

محمد المصعبی که مهندس است، در این باره می گوید: از کودکی به عکاسی علاقه داشتم و عکسبرداری هوایی را از سال 2004 میلادی آغاز کردم.

 

این عکاس به شکلی زیبا، تصویر مسجد را از هوا به تصویر کشیده است و بزرگ ترین گنبد مسجد بدون ستون امارات را به خوبی نشان داده است.

 

وی در گفت وگو با شبکه «سی ان ان» گفت: عکس گرفتن از مسجد شیخ زاید برایم بسیار مهم بود، زیرا من در همین شهر بزرگ شده ام و چیزی که مرا تشویق به این کار کرد، زیبایی و شکوه این مسجد بود.

 

در یک فیلم ویدیویی که منتشر شده است، نشان می دهد که وی سوار بر هواپیما عدسی دوربین خود را به مسجد نزدیک می کند و عکس می گیرد.

 

در این ویدیو نشان می دهد که وی قصد عکس گرفتن از گنبد بزرگ این مسجد و مناره های آن را داشته است و آن را به زیبایی نشان داده است.

 

المصعبی تاکنون جوایز بین المللی و محلی بسیاری را در عکاسی کسب کرده است و شغل وی عکاسی نیست و تنها به آن علاقه دارد.

 

مسجد شیخ زاید، ابوظبی در کشور امارات بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی سومین مسجد بزرگ جهان است و یکی از نقاط  زیبای امارات متحده عربی به شمار می ‌آید. نام این مسجد از «شیخ زاید بن سلطان آل نهیان» گرفته شده‌ که بنیان‌گذار و نخستین رئیس کشور امارات بوده و در همین مسجد دفن شده‌ است. این مسجد به طور رسمی در ماه رمضان در سال ۲۰۰۷ میلادی افتتاح شد.

پایان پیام/43

نظر شما