شناسهٔ خبر: 43510992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

اثرات فرهنگی مسابقات جام حاج قاسم در دنیا

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مسابقات کشتی جام حاج قاسم، می تواند اثرات فرهنگی خوبی در دنیا داشته باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در دیدار دبیر رئیس فدراسیون کشتی با وی که با حضور پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، هیئت همراه، رئیس و اعضای هیئت کشتی استان کرمان و پیشکسوتان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به دبیر رئیس فدراسیون کشتی، وی را از افتخارات کشور دانست و گفت: در حقیقت با انتخاب دبیر در رأس فدراسیون کشتی، حق به حق دار رسید که آرزوی توفیق برایشان دارم.
او با اشاره به اینکه در آستانه 9 ربیع هستیم، پیشاپیش سالروز شهادت اما حسن عسکری (ع) را تسلیت گفت و افزود: همچنین آغاز امامت آقا امام زمان (عج) را در پیش داریم که سایه این امام عزیز همواره بر سر ملت ایران بوده و از این بابت ما افتخار می کنیم که شیعه آل علی هستیم و امیداوریم از منتظران واقعی آقا باشیم.
زاهدی از حضار شرکت کننده در نشست تشکر و تصریح کرد: ما یک کارگروه ورزش فعال داریم و در ایام کرونا طبق گزارشات رسیده خیلی کار کرده اند.
او در بخش دیگری از سخنانش به کشتی استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: بزرگان زیادی از کشتی کرمان در کشور حرف هایی برای گفتن داشتند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه زیرساخت ها به اندازه ای که نیاز استان هست، وجود ندارد اما این گونه هم نیست که بگوییم کرمان توانمندی اینکه بتواند مسابقات کشتی جام حاج قاسم در سطح ملی و حتی کشورهای اسلامی و حوزه مقاومت را برگزار کند ندارد، بلکه باید گفت ما می توانیم و هر کاری در این بخش لازم باشد، انجام می دهیم.
زاهدی خطاب به دبیر افزود: اگر قبول کنید، با توجه به اینکه شما از دوستداران حاج قاسم هم هستید، از سال آینده بتوانیم این مسابقات را در کرمان برگزار کنیم.
او تصریح کرد: خود این کار سبب می شود، در همه ی دنیا، به ویژه کشورهای آسیایی و کشورهای مسلمان، حاج قاسم بیشتر بدرخشد.
زاهدی بیان داشت: همچنین برگزاری این رقابت ها سبب می شوند، شرکت کنندگان بسیاری از کشورهای دنیا برای زیارت مزار حاج قاسم به اینجا بیایند که اینها می تواند اثرات فرهنگی خوبی داشته باشد و تأثیرگذاری خوبی نیز روی جوانان استان می گذارد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: این امر انگیزه و خودباوری را در جوانان افزایش می دهد و باور به این خودباوری و ایجاد انگیزه برای ما مهم است.
زاهدی افزود: اگر همین امروز در استان مطرح شود که قرار است، چنین رقابت هایی با نام حاج قاسم برگزار شود، موجی در جوانان ایجاد می شود، برای اینکه به منظور حضور در این جام آمادگی پیدا کنند.
او از دبیر رئیس فدراسیون کشتی خواست: هرچه سریع تر این تصمیم گیری را با فدراسیون در میان بگذارید و در صورتی که با پیشنهاد استان کرمان مبنی بر برگزاری مسابقات کشتی جام حاج قاسم موافقند، زودتر به ما اعلام کنید تا ما هم در استان، چه ما نمایندگان و چه استاندار به دنبال آماده کردن زیرساخت ها برویم و ما نگران این بخش نیستیم.
زاهدی تصریح کرد: در رشته ی فوتبال که سرمایه گذاری زیادی روی آن می شود، کاری را شروع کرده اند با عنوان استعدادیابی و پرورش استعدادها، اما در کشتی این کار شروع نشده، شاید به لحاظ نبود زیرساخت های لازم است، اما اگر ما جام شهید حاج قاسم را راه بیندازیم، حاضریم کمک کنیم و از امکانات و صنایع بزرگ استان بهره بگیریم تا موضوع استعدادسنجی و استعدادیابی ها در کشتی محقق شود.
او در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: کرمانی ها در ورزش های انفرادی بیشتر انگیزه دارند که این هم حسن است و هم ضعف، این در حالیست که باید هم بخش انفرادی تقویت شود و هم گروهی و ما حاضریم در این زمینه کمک و کار کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه باید کاری کنیم، پیشکسوتان را پای کار بیاوریم. احترام گذاشتن به آنها را از الزامات دانست و گفت: پیشکسوتان ظرفیت هستند و از این ظرفیت باید استفاده کنیم.
زاهدی افزود: باید برای برگزاری مسابقات کشتی جام حاج قاسم همه با هم و در کنار هم باشیم تا بهترین کار انجام شود.
او خطاب به دبیر رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: یک سهمیه به استان کرمان در بحث مربیان اختصاص دهید تا بتوانیم مربی پرورش دهیم و هم شاهد حضور کرمانی ها در فدراسیون و کادر فنی و ... باشیم چرا که کرمان این توان را دارد و اگر دو، سه سال کار کند، می تواند به جایگاه استان های فعال در این بخش برسد.

نظر شما