شناسهٔ خبر: 43510583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

آخرین مناظره انتخاباتی آمریکا تا لحظاتی دیگر / پیروز مناظره چه کسی خواهد بود؟

صاحب‌خبر -

انتخابات آمریکا / ۱۲ روز مانده به روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ۳۸ میلیون آمریکایی با استفاده از آرای پستی، رأی خود را به صندوق فرستاده‌اند، اما میلیون‌ها رای‌ دهنده دیگر برای انتخاب کاندیدا مورد نظر خود، منتظر دومین و آخرین مناظره دونالد ترامپ و جو بایدن هستند.

 

احتمالاً مهم‌ترین رخداد تا زمان انتخابات سوم نوامبر، مناظره جمعه شب خواهد بود. اما این مناظره چگونه و با چه قوانین جدیدی برگزار خواهد شد؟

طبق برنامه کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از ۱۹۸۸ میلادی تاکنون برگزاری مناظره‌ها را سازماندهی می‌کند، امسال سه مناظره رو در رو میان دو نامزد و یک مناظره بین معاونان آنها (مایک پنس و کاملاً هریس) در نظر گرفته شده بود. پس از برگزاری مناظره‌ نخست در کلیولند اوهایو و مناظره معاونان نامزدها در سالت‌لیک سیتی یوتا، خبر ابتلای دونالد ترامپ و همسرش به کرونا منجر به لغو دومین مناظره‌ انتخاباتی شد.

تاریخ این مناظره ۱۵ اکتبر و محل آن در میامی فلوریدا انتخاب شده بود. پس از مثبت شدن تست کووید -۱۹ ترامپ، کمیسیون انتخابات پیشنهاد داد تا این مناظره به صورت مجازی برگزار شود که با مخالفت کمپین انتخاباتی ترامپ مواجه شد؛ بنابراین کمیسیون انتخابات مجبور به لغو دومین مناظره شد. بدین ترتیب مناظره‌ آتی، آخرین مناظره دو نامزد خواهد بود.

مناظره آخر کی و کجا برگزار خواهد شد؟

بر اساس برنامه کمیسیون انتخابات آمریکا، دومین مناظره در دانشگاه بلمونت شهر نشویل، پایتخت ایالت تنسی و رأس ساعت ۸ شب پنج‌شنبه به وقت مرکزی آمریکا (۴:۳۰ دقیقه بامداد جمعه به وقت تهران) آغاز و ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید.

کریستن ولکر ، روزنامه‌نگار و مجری مطرح شبکه NBC News، مجری مناظره خواهد بود. ولکر ۴۴ ساله بیش از ۱۵ سال است که در NBC حضور دارد و از سال ۲۰۱۱ خبرنگار این شبکه در کاخ سفید بوده است.

کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دوم سپتامبر سال جاری، خانم ولکر را به عنوان مجری مناظره‌ سوم تعیین کرد. ترامپ پیش از این با انتقاد از انتخاب این فرد به عنوان مجری، وی را یک دموکرات رادیکال توصیف کرده بود. پیش از این ترامپ به مجری‌گری کریس والاس در مناظره اول نیز به شدت حمله کرده بود.

مناظره چگونه برگزار خواهد شد؟

این مناظره در ۶ بخش ۱۵ دقیقه‌ای برگزار خواهد شد و خانم ولکر در هر بخش، یک موضوع را مطرح می‌کند. بنا بر اعلام رسانه‌ها این ۶ موضوع عبارتند از: مبارزه با کرونا، معیشت خانواده‌های آمریکایی، برابری نژادی در آمریکا، تغییرات اقلیمی، امنیت ملی و رهبری جهانی.

کمپین انتخاباتی ترامپ از کنار گذاشتن موضوع سیاست خارجی آمریکا از فهرست موضوعات امشب انتقاد کرده و آن را کمک به دموکرات‌ها دانسته است. مدیر کمپین انتخاباتی جو بایدن هم در واکنش به انتقاد ترامپ گفته است که "طبق معمول، رئیس جمهور بیشتر نگران موضوعات مناظره است تا وضع ملتی که در شرایط بحران به وی نیاز دارد. "

قوانین جدید مناظره

پس از انتقادات عمومی در مورد نحوه مناظره اول، کمیسیون انتخابات قانون جدیدی را برای بی صدا کردن میکروفن‌ها در مناظره‌ آتی تصویب کرده است.

کل مناظره ۹۰ دقیقه است که به بخش‌های ۱۵ دقیقه‌ای تقسیم خواهد شد. با شروع هر موضوع جدید، هر داوطلب دو دقیقه وقت بدون وقفه خواهد داشت - در این مدت میکروفون حریفش خاموش خواهد بود- و بعد از آن بحث آزاد خواهد بود و میکروفون هر دو نامزد روشن می‌شود.

کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه‌ای با اعلام این تصمیم، خبر داد که علت این انتخاب، اتخاذ تدابیر مناسب برای پایبندی به قوانین از پیش توافق شده است.

دونالد ترامپ در جریان اولین مناظره در ماه سپتامبر ۷۱ بار حرف رقیب دموکرات خود را قطع کرد، در حالی که جو بایدن تنها ۲۲ بار این کار را انجام داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما