شناسهٔ خبر: 43510123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد:

اختصاص تسهیلات ۱۳ میلیارد تومانی به باشگاه‌داران خراسان رضوی

نیشابور- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار باشگاه داران خراسان رضوی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد فتاحی امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های ورزشی شهرستان زبرخان در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: در دو ساله اخیر هیچگونه اعتبار قابل توجهی به استان تخصیص نیافته است و تاکنون یک ریال اعتبار عمرانی نداشتیم.

وی ادامه داد: اعتبارات تعمیرات را به‌صورت ویژه برای تمام شهرستان های استان دیده‌ایم که اگر تخصیص اعتبارات خوب باشد می توانیم کف پوش های شهرستان ها را بازسازی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به وضعیت سالن ورزشی روستای اسحاق آباد زبرخان بیان کرد: کف پوش روستای اسحاق آباد نیاز به تعویض ندارد اما با این وجود به‌دلیل درخواست ورزشکاران این منطقه کارشناسان عمرانی را به شهرستان می فرستیم که انشالله سال آینده کف پوش تعویض شود.

وی افزود: ترمیم سالن های ورزشی شهرستان زبرخان در دستور کار است و چمن مصنوعی شهرستان زبرخان را در سال آینده کلید خواهیم زد و همچنین کف پوش سالن ورزشی شهر قدمگاه تهیه شده که با همکاری شهرداری و فرمانداری انشالله هر چه زودتر به بهره برداری خواهد رسید.
فتاحی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا تعطیلی مراکز ورزشی را شاهد بودیم که موجب آسیب جدی شد، بیان کرد: باشگاه های خصوصی متاسفانه خسارت سنگینی را متحمل شدند اما از طریق وام‌ها و تسهیلاتی را که دولت در این خصوص در نظر گرفته بود که مبلغی بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان متقاضی دریافت وام آسیب دیدگی ورزشی از سوی ۹۰۰ متقاضی در استان خراسان رضوی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار باشگاه داران قرار گرفته است که انشالله به‌زودی سایر متقاضیان هم این تسهیلات را دریافت خواهند کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان از اعتبارات نفتی برخوردار نیستند و تنها ۵ شهرستان از این اعتبارات بهره مند هستند، اظهار کرد: به این شهرستان ها ۲۷ درصد اعتبارات توسعه متوازن و استانی می‌گیرد که نیشابور اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در سال ۹۹ دارد.
وی با اشاره به تأسیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زبرخان افزود: به محض اینکه به همت فرماندار شهرستان ، ساختمان این اداره تهیه شود، حکم ریاست اداره را ابلاغ خواهیم کرد.

لازم به ذکر است دستاوردهای سفر مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی به نیشابور و زبرخان تامین اعتبار سالن صخره نوردی بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان، شروع پروژه استخر مجموعه انقلاب بعد از ۱۵ سال، موافقت با اختصاص رینگ بوکس، زمین چمن مصنوعی برای روستای دستجرد آقا بزرگ و پیست دوچرخه سواری تمرینی می باشد.

نظر شما