شناسهٔ خبر: 43509226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیش از ۱۸ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد

گروه استان‌ها- استاندار بوشهر با بیان اینکه نیروهای مرزبانی نقش مهمی در مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر دارند گفت: با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، مرزبانی و بسیج سال گذشته بیش از ۱۸ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، عبدالکریم گراوند بعدازظهر امروز در رزمایش آرامش و امنیت نیروهای مرزبانی استان‌های جنوبی با تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت روز مرزبانی، مرزبانان را چشم‌های همیشه بیدار نظام اسلامی ایران در مرزهای جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: چشم مرزبانان در صلح و جنگ همیشه باز است و با هوشیاری تمام مناطق مرزی را شبانه‌روز رصد می‌کنند.

وی، با بیان اینکه نیروهای مرزبانی از جایگاه مهم و ممتازی در حراست و حفاظت از ایران اسلامی برخوردارند گفت: مرزبانان در همه حالات و شرایط باید مراقب باشند و در این راستا نیروی انتظامی و مرزداران حافظ ناموس و حیثیت نظام محسوب می‌شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه فعالیت مرزداری دریایی بسیار پرمشقت است افزود: دریابانان استان بوشهر با اقتدار و عزت در حفاظت از امنیت پایدار خلیج فارس و مقابله با متخلفان شبانه‌روزی با همه سختی‌ها تلاش می‌کنند که خدمات آنان در خور تحسین است.

گراوند با اشاره به شعار جهش تولید و نقش مرزبانان در تحقق این شعار تصریح کرد: یکی از کارهایی که مرزبانان در تولید و جهش تولید نقش دارد مبارزه با قاچاق است.

وی، با بیان اینکه مرزداران از مرزهایی مختلف جغرافیایی و اقتصادی دفاع می‌کند افزود: برای تحقق شعار جهش تولید باید با پدیده قاچاق مبارزه مستمر شود که این افتخار نصیب نیروهای مرزبانی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در تامین نیازهای جامعه، مرزبانی نقش مهمی دارد خاطرنشان کرد: مرزبانان در جلوگیری از قاچاق کالاهای مورد نیاز  نقش مهمی دارند و در این راستا قاچاق به درون مرزها آسیب آن در تولید و اشتغال، و آسیب قاچاق به بیرون مرزها در رضایت‌مندی و امید مردم است که وظیفه سنگین و سخت نیروهای مرزبانی است.

گراوند، با بیان اینکه ناجا و مرزبانی در مقابله با قاچاق نقش آفرینی می‌کند تصریح کرد: مواد مخدر یکی از موارد آسیب‌‌های اجتماعی است که سپاه، نیروهای نظامی، امنیتی، انتظامی و مرزبانی در مقابله با قاچاقچیان نقش مهمی دارند.

وی، از کشف بیش از 18 تن مواد مخدر در استان بوشهر در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این میزان مواد مخدر می‌تواند میلیون‌ها نفر را در معرض آسیب خانمان‌سوز قرار می‌دهد که در این عرصه نقش مرزداران حائز اهمیت است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مواد مخدر در راس همه آسیب‌های اجتماعی قرار دارد تاکید کرد: در این راستا مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در مقابله با سوداگران مرگ تاکنون شهدای گوناگونی تقدیم کرده است.

گراوند، امنیت پایدار ایران اسلامی در دریا، خشکی را مدیون رشادت‌های مرزبانان ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: مرزبانی جمهوری اسلامی با همه امکانات و تجهیزات همراه با نیروهای مجرب و مقتدر در همه مرزها حضور دارد که با جامعه در ابعاد گوناگون آسیب نرسد.

وی با بیان اینکه پاسداری از سلامت جامعه به صورت جدی مرزداران مسئولیت و ماموریت دارند گفت:استان بوشهر در مقابله با سوداگران مرگ در خشکی و خلیج فارس، مرزبانان شبانه‌روز تلاش می‌کنند و به توفیقاتی دست یافته‌اند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ترانزیت مواد مخدر قاچاقچیان از خشکی به دریا سوق یافته است افزود: مرزبانان و دریابانان استان بوشهر با تلاش شبانه‌روزی، قاچاقچیان را ناکام گذاشته‌اند و اکنون استان بوشهر در عرصه مبارزه با موادافیونی از جایگاه ممتازی برخوردار است.

وی، با بیان اینکه مناطق مختلف استان بوشهر در عرصه‌های گوناگون  استراتژیک و با اهمیت است افزود: پایانه نفتی خارگ و منطقه پارس جنوبی از نقاط مهم و استراتژیک و حساس استان بوشهر و کشور است و اگر امروز امنیت پایدار در این استان حکم‌فرماست به سبب همدلی اعضای شورای تامین و تلاش شبانه‌روزی نیروهای انتظامی، نظامی، سپاه، بسیج، امنیتی و مرزبانی است.

استاندار بوشهر، با تاکید بر اهمیت دادن به جایگاه و حساسیت‌ها در تامین امنیت گفت: در تخصیص منابع اعتباری باید به جایگاه استان‌ها در امنیت ملی توجه شود که در این راستا عسلویه، خارگ، همجواری با کشورهای خلیج فارس از ویژگی‌های استان بوشهر است که باید در تخصیص منابع اعتباری به این ظرفیت‌ها توجه شود.

گراوند با بیان اینکه یک‌سوم مرزدریایی کشور در استان بوشهر قرار دارد تصریح کرد: از 2 هزار و 700 کیلومتر مرزدریایی کشور بیش از 930 کیلومتر آن در استان بوشهر قرار دارد که طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس در این استان است.

انتهای پیام/190/س

نظر شما