شناسهٔ خبر: 43508597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدافعان سلامت ملایر تجلیل شدند

همدان- ایرنا- ۱۳۷ نفر از پزشکان و کادر درمان بخش کرونا در بیمارستان امام حسین(ع) و بخش موقوفه و همچنین ۴۰ نفر از خدمه این بیمارستان به همت اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز پنجشنبه در این آیین اظهار داشت: به خاطر بی‌توجهی عده‌ای از مردم، در بدترین وضعیت کرونایی قرار داریم و کادر درمان سخت‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند.

قدرت الله ولدی با تاکید بر اینکه تنها با همراهی و مشارکت مردم این بیماری رفع می‌شود افزود: اگر در دوران دفاع مقدس فرماندهان، نیروهای مسلح و رزمندگان جانانه در خط مقدم جبهه جنگیدند و به شهادت رسیدند تا یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیفتد، امروز این وضعیت را در کادر درمان و حوزه بهداشت و درمان شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: کادر درمان سرمایه‌های این کشور هستند و نباید با سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدافعان سلامت را به خطر بیندازیم.

فرماندار ویژه ملایر تنها راه مقابله با ویروس کرونا را رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم دانست و خطاب به برگزارکنندگان مراسم عروسی تاکید کرد: نباید به خاطر خوشی خودمان، خانواده‌ها را عزادار کنیم و در این رابطه با هرگونه مراسم عروسی برخورد می‌شود.

تجلیل از کادر درمان ملایر

ولدی گفت: از شهروندان تقاضا می‌کنیم مراسم‌های عروسی و عزا را در این شرایط تعطیل کنند و به ما و کادر درمان کمک کنند و بدانند که در این وضعیت سخت و دشوار، کسی جز پزشکان و کادر درمان به کمک ما نمی‌آید، پس در خانه بمانیم.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها از واحدهای صنفی، اماکن عمومی و ادارات در ۲ هفته گذشته افزود: در این مدت اصحاب رسانه دوشادوش تیم‌های بازرسی بودند و در آگاهی‌رسانی مردم تلاش کردند که قابل قدردانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان نیز اظهار داشت: مجموعه اوقاف از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشت و این خدمات همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ ماسک در این استان از محل موقوفات بین بیمارستان‌ها و مردم توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع ۱۶ هزار ماسک برای بیمارستان‌ها و ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ ماسک بین مردم نیازمند، توزیع ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها و ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بین اقشار نیازمند را از دیگر اقدامات موثر برای پیشگیری از شیوع کرونا از محل موقوفات استان عنوان کرد.

حجت الاسلام زین‌العابدینی تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار دهند تا به آرامش و آسایش برسیم.

تقدیر از مدافعان سلامت در ملایر

با رعایت پروتکل بهداشتی از کادر درمان قدردانی کنیم

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز گفت: هر روز شاهد شیوع ویروس کرونا در این شهرستان هستیم و چنانچه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، وارد مرحله خطرناک بیماری می‌شویم.

محسن ترکاشوند با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا کادر درمان هیچگونه کوتاهی در ارائه خدمات به مردم نداشتند بیان کرد: از مردم می‌خواهیم با کادر درمان همراهی کنند تا به‌زودی از شرایط حاد قرمز عبور کنیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز اظهار داشت: به پاس قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان و پزشکان، از محل عواید موقوفات این شهرستان از مدافعان سلامت تجلیل به عمل آمد که در این راستا حدود ۸۵ میلیون تومان هزینه شد.

پژمان جعفری ادامه داد: در همین رابطه از ۱۳۷ نفر از پزشکان و کادر درمان بخش کرونا بیمارستان امام حسین(ع) و بخش موقوفه و ۴۰ نفر از بخش خدمه این بیمارستان تجلیل شد تا بتوان گوشه‌ای از زحمات آنان را جبران کرد.

وی تاکید کرد: تنها راه تقدیر از کادر درمان و مدافعان سلامت، رعایت پروتکل های بهداشتی و ماندن در خانه است.

۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است.

نظر شما