شناسهٔ خبر: 43507765 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«اینفانتینو» از ایده «لیگ برتر اروپایی» فاصله گرفت

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) می‌گوید که وی به برگزاری لیگ برتر اروپایی علاقه‌ای نداشته و همچنان روی جام باشگاه‌های جهان که به دلیل پاندمی کرونا برای مدتی نامعلوم به تعویق افتاده است، تمرکز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، گزارش‌ها مبنی بر اعلام آمادگی بانک آمریکایی جی‌پی مورگان‌چیس برای تامین بودجه‌ای به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار به منظور برگزاری رقابتی جدید موسوم به لیگ برتر اروپا و تحت حمایت فیفا، تیتر نخست روزنامه‌ها در اوایل هفته جاری بود.

با این حال، «جیانی اینفانتینو» در گفت‌وگو با نشریه‌های سوئیسی گفت: به عنوان رییس فیفا، به جام جهانی باشگاه‌ها علاقه‌مند هستم نه سوپرلیگ. به نظر من، موضوع تقابل بایرن مونیخ و لیورپول نیست بلکه هیجان یعنی بایرن برابر بوکاجونیورز.

نخستین نسخه جام باشگاه‌های جهان با فرمت ۲۴ تیمی قرار بود تابستان سال آینده در چین برگزار شود اما به دلیل آثار ناشی از پاندمی کرونا، برای مدتی نامعلوم به تعویق افتاده است.

اینفانتینو اضافه کرد: لیورپول در جهان ۱۸۰ میلیون هوادار دارد و از ۴۰ میلیون هوادار فلامینگو ۳۹ میلیون آن در برزیل هستند؛ این در حالی است که هواداران انگلیسی لیورپول شاید ۵ میلیون نفر باشند و هواداران خارجی این تیم ۱۷۵ میلیون تن.

وی افزود: می‌خواهم باشگاه های غیراروپایی نیز در آینده هوادار خارجی داشته باشند؛ رویای من این است؛ «داشتن ۵۰ باشگاه و ۵۰ تیم ملی که قادرند قهرمان جهان شوند.»

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با برگزاری هرگونه سوپرلیگ اروپا مخالفت کرده و آن را «کسل کننده» خوانده است اما «فلورنتینو پرز» رییس باشگاه رئال از این طرح حمایت کرده است.

نظر شما