شناسهٔ خبر: 43507641 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

جام‌جهانی باشگاه‌های ۲۴ تیمی به سال ۲۰۲۲ موکول شد

جانی اینفانتینو: می‌خواهم تیم‌های خارج از اروپا هم در جهان جذابیت داشته باشند

جانی اینفانتینو رئیس فیفا اعلام کرد، در نظرش تشکیل دادن جام‌جهانی باشگاه‌های ۲۴ تیمی است، نه مسابقات سوپرلیگ اروپا.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ فوتبال جهان؛ قرار بود جام‌جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۱ با حضور ۲۴ تیم برتر از سرتاسر دنیا برگزار شود که یکی از آن‌ها فینالیست لیگ قهرمانان آسیا بود و رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده بودند پرسپولیس ایران هم در این رقابت‌ها حضور پیدا کند. اما به نظر می‌رسد با به تعویق افتادن پروژه ۲۴ تیمی شدن جام‌جهانی باشگاه‌ها، پرسپولیس برای فینالیست شدن در لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۲۰ راهی این تورنمنت نشود، مگر اینکه در فینال حریفش را شکست دهد و به جام برسد.

جانی اینفانتینو در جدیدترین مصاحبه‌اش با نشریه‌ای آلمانی درباره پروژه جام‌جهانی باشگاه‌ها گفت: «من به‌عنوان رئیس فیفا به جام‌جهانی باشگاه‌ها علاقه‌مند هستم، نه به سوپرلیگ. در نظر من بازی بایرن‌مونیخ مقابل لیورپول نیست و بازی بایرن‌مونیخ مقابل بوکاجونیوز است. لیورپول ۱۸۰ میلیون طرفدار در سرتاسر دنیا دارد. فلامنگو ۴۰ میلیون هوادار دارد که ۳۹ میلیون آن در برزیل هستند. شاید لیورپول ۵ میلیون هوادار در انگلیس و ۱۷۵ میلیون هوادار در دیگر نقاط دنیا داشته باشد. من می‌خواهم باشگاه‌های خارج از اروپا جذابیت جهانی داشته باشند. این چشم‌انداز من است. داشتن ۵۰ باشگاه و ۵۰ تیم ملی که می‌توانند قهرمان شوند.»

«اسکای‌نیوز» هم گزارش داد که بیش از ۱۲ تیم از ۵ لیگ برتر اروپا که انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا هستند، در حال حاضر برای حضور در جام‌جهانی باشگاه‌های جدید که سال ۲۰۲۲ شروع می‌شود، مذاکره می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما