شناسهٔ خبر: 43507321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فعالیت ۹۰ گروه جهادی در کارخانجات و مراکز صنعتی و کارگری استان مرکزی

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۹۰ گروه جهادی فعال در کارخانجات و مراکز صنعتی و کارگری استان مرکزی سازمان‌دهی شده است که آمادگی لازم برای انجام خدمت بی‌منت به مردم را دارند که نمونه‌های آن را در زلزله، سیل و بیماری کرونا به‌وضوح مشاهده کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محسن ربیعی ظهر امروز به مناسبت هفته گرامیداشت نقش جامعه کارگری و کارفرمایی در دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تصمیم دبیرخانه کشوری ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس بنابراین شد هر قشری به‌تناسب با نقشی که در دفاع مقدس ایفا کرده‌اند در طول سال جاری این نقش مهم را تبیین کنند.

وی افزود: کارگران، کارفرمایان و تولیدکنندگان در دفاع مقدس یک نقش مهم و اثرگذار داشتند و در عرصه‌های مختلف اعم از تأمین نیرو برای جبهه‌های حق علیه باطل و تلاش برای تولید کشور و تأمین نیازهای اساسی نقش به سزایی ایفا کردند که با توجه به این نقش مهم یک هفته و با عنوان هفته گرامیداشت نقش جامعه کارگری و کارفرمایی در دفاع مقدس در نظر گرفته شد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: برنامه‌های قابل توجهی در این راستا برای تبیین نقش جامعه کارگری در دفاع مقدس پیش‌بینی شده بود اما با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌ها تنها به برنامه‌های محتوایی پرداخته شد که بیش از ۳۰ برنامه شاخص و مهم در این راستا انجام شد.

ربیعی ادامه داد: جامعه کارگری استان مرکزی یکی از استان‌های اثرگذار در دفاع مقدس بوده که بیش از ۲۶۹ شهید والامقام، ۱۴۰۰ جانباز سرافراز و ۹۰ نفر آزاده دارد و بیش از ۴ هزار نفر از جامعه کارگری در دفاع مقدس نقش مهم و اثرگذار داشتند.

وی اضافه کرد: همچنین در طول ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۱۵۰ پروژه مهم توسط جامعه کارگری استان انجام شده که نقش بسیار اثرگذاری در عملیات‌ها داشته‌اند و امروز تبیین این امر مهم بسیار می‌تواند برای جوانان راهگشا باشد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به نقش اثرگذاری که کارخانجات استان و خصوصاً شهر اراک در دفاع مقدس ایفا کردند در طی چندین نوبت مراکز صنعتی از جمله آلومینیوم اراک، آذرآب، واگن پارس و ماشین‌سازی مورد تجاوز و حمله هواپیماهای دشمنان قرار گرفتند و بیش از ۷۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

ربیعی گفت: ۹۰ گروه جهادی فعال در کارخانجات و مراکز صنعتی و کارگری استان مرکزی سازمان‌دهی شده است که آمادگی لازم برای انجام خدمت بی‌منت به مردم را دارند که نمونه‌های آن را در زلزله، سیل و بیماری کرونا به‌وضوح مشاهده کردیم.

وی یادآور شد: همچنین در راستای مبارزه با بیماری کرونا بسیج کارگری از ابتدای شیوع این بیماری در عرصه‌های مختلفی نقش‌آفرینی کرده که یکی از آنها تهیه بسته‌های معیشتی  و نوشت‌افزار برای آسیب دیدگان بود که بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و ۳ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر تقدیم ولی‌نعمتان شد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: در راستای تحقق جهش تولید دو طرح مهم شهید برونسی و شهید کریمی در دستور کار سازمان بسیج کارگری قرار گرفته که اقدامات بسیار خوب و مؤثری برای تحقق شعار سال انجام شده است.

ربیعی تصریح کرد: طرح شهید برونسی محوریت حمایت از کالای ایرانی دارد که عرصه را برای نخبگان صنعتی و دانشگاهی برای تحقق ابتکارات و خلاقیت‌های خود باز می‌گذارد.

وی افزود: همچنین ۴ گروه تخصصی کارآمدان، تولید یاران، سفیران و رصدگران برای اجرای طرح شهید برونسی پیش‌بینی شده که در ابعاد مختلف برای تحقق شعار سال خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: طرح شهید کریمی با محوریت رفع موانع تولید کارخانجات و صنایع مشکلات اداری و بوروکراسی‌ها را به طور تخصصی بررسی می‌کنند و در راستای رفع موانع گام برمی‌دارند.

ربیعی بیان کرد: تهیه و پخش مستند حاج مالک، نقش جامعه کارگری در دفاع مقدس و پل خیبر، تهیه و چاپ کتاب نقش صنایع استان مرکزی در دفاع مقدس، حضور پیشکسوتان جامعه کارگری در رسانه ملی و فعالیت‌های گسترده در فضای مجازی از جمله برنامه‌های مهم در این هفته بود که از ۲۵ مهرماه تا دوم آبان ماه در سطح استان مرکزی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما