شناسهٔ خبر: 43506873 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

گزارش؛

کومان در ال کلاسیکو؛ گلزنی، اخراج و تحقیر

رونالد کومان به عنوان بازیکن 14 بار در ال کلاسیکو حاضر بوده و به خوبی با فضای این مسابقه آشناست.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رونالد کومان به عنوان سرمربی بارسا شاید تجربه ای در ال کلاسیکو نداشته باشد ولی به عنوان بازیکن، 14 بار در این دیدار بزرگ و حساس حاضر بوده است.

شنبه او برای اولین بار در قامت سرمربی بارسا تیمش را برابر رئال مادرید به میدان می فرستد و می تواند با استفاده از وضعیت بد رئال، تیمش را به یک برد شیرین هدایت کند.

 

 

 

 

رونالد کومان در شش فصل حضور در بارسا، 14 بار در ال کلاسیکو بازی کرده(یازده بازی در لالیگا، دو بار در کوپا دل ری و یک بار در سوپرکاپ اسپانیا) که حاصل کار برای او 6 پیروزی، 3 تساوی و 5 باخت بوده است.

 

یکی از بهترین ال کلاسیکو های او برتری 5-0 بارسا بر رئال در نوکمپ و در تاریخ 8 ژانویه 1994 بود. او زننده یکی از گل های تیمش از روی ضربه کاشته بود. کومان در فینال کوپا دل ری 1990 نیز در ترکیب بارسا بود و کمک کرد این تیم رئال را شکست دهد تا یوهان کرویف همچنان روی نیمکت باقی بماند.

تجربه تلخ کومان از ال کلاسیکو، 7 ژانویه 1995 در برنابئو است که رئال توانست انتقام شکست 5-0 سال 1994 را بگیرد و 5-0 پیروز شود.

 

کومان در اولین ال کلاسیکوی خود در سال 1989 پیروزی را تجربه کرد و در دومین ال کلاسیکو در برنابئو از زمین اخراج شد. او در مجموع دو بار در ال کلاسیکو ها نیز کارت قرمز دریافت کرد.

او در دوران فوتبالش بیش از هر تیمی برابر رودا کرکراد، فاینورد و رئال مادرید قرار گرفته است.

سرمربی هلندی بارسا دربی مرسی ساید، دربی لیسبون، ال کلاسیکوی پرتغال بین بنفیکا و پورتو و دربی هلند بین آژاکس و فاینورد را تجربه کرده است. او همچنین به عنوان مربی والنسیا در سال 2008 توانست رئال را در برنابئو شکست دهد.

 

نظر شما