شناسهٔ خبر: 43506437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار لرستان در ستاد ساماندهی امور جوانان :

ضرورت تغییر درنحوه برگزاری مراسم ازدواج با توجه به شرایط کرونایی / استفاده از ظرفیت سمن ها درزمینه ازدواج جوانان / رتبه ۱۳ لرستان در پرداخت وام ازدواج در کشور

سید موسی خادمی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تغییر در نحوه برگزاری مراسم ازدواج به منظور جلوگیری از ایجاد تجمع ضروری است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ خادمی روز پنجشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ساماندهی امور جوانان استان ،اظهار کرد: یکی از سیاست های تعریف شده توسط اداره کل ورزش و جوانان موضوع ازدواج آسان جوانان است که عملی شدن آن بسیار مهم است .

اوافزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تغییر در برگزاری مراسم ازدواج به منظور جلوگیری از ایجاد تجمع امری بدیهی و ضروری است .

خادمی  تصریح کرد: در شرایط کنونی هر اقدامی که منجر به ایجاد تجمع شود نه تنها مورد پذیرش جامعه نیست، بلکه جرم نیز تلقی می شود زیرا ممکن است موجب شیوع بیماری و به خطر افتادن جان مردم شود .

استاندار لرستان با تأکید بر لزوم توجه اعضای ستاد برای جلوگیری از ایجاد تجمع در برگزاری مراسم عروسی،خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم ازدواج با حضور تعداد کمی از خانواده های زوجین، از طرفی زمینه کاهش هزینه‌های سنگین را فراهم می کند که خود از مصادیق ازدواج آسان جوانان است .

او بیان کرد: در زمینه اجرای برنامه‌های مربوط به ازدواج جوانان می توان از ظرفیت سمن ها و تشکل های مردم نهاد به دلیل ارتباط گسترده آنها با مردم استفاده کرد .

خادمی گفت: دستگاه های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان زمینه مشارکت و همکاری تشکل های مردم نهاد استان را در این زمینه فراهم کنند و از تجربیات و داشته های آنان بهره گیری کنند .

 

* ضرورت تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان

استاندار لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود  با تاکید بر لزوم تسریع و  تلاش بیشتر در پرداخت وام ازدواج در سطح استان، یادآورشد: در استان لرستان در ۶ ماهه نخست سال جاری جمع کل تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۵۷۰۱۳۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده که از مجموع ۱۶۴۰۲ نفر متقاضی این تسهیلات به ۱۰۹۰۸ نفر یعنی چیزی حدود ۶۷ درصد متقاضیان  پرداخت شده است.

 او ادامه داد: با توجه به میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور که حدود ۶۲ درصد است استان لرستان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری عمل کرده و در رتبه ۱۳  قرار دارد.  

 خادمی گفت: امیدواریم با تلاش بیشتر و افزایش سرعت در روند پرداخت تسهیلات،مابقی اعتبارات در چند ماه آینده به متقاضیان پرداخت شود تا بتوانیم سهم جدیدی را از بانک مرکزی برای سایر متقاضیان فراهم کنیم.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما