شناسهٔ خبر: 43505112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ایجاد ۴۹ هکتار درختکاری در سراب قنبر کرمانشاه

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: پروژه سراب قنبر کرمانشاه که یکی از تفرجگاه های قدیمی این شهر به شمار می آید، نیازمند حضور سرمایه گذار و حمایت مسئولان استانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، فرامرز رحمتی زاده در بازدید خبرنگاران از پروژه سراب قنبر کرمانشاه اظهار داشت: پروژه سراب قنبر یکی از بهترین پروژه های شهر کرمانشاه می باشد و برنامه ریزی در مورد این پروژه مبنی بر این بود که جنگل کاری در آن به نحو احسن انجام شود.

وی گفت: این پروژه به عنوان یک پروژه تفرجگاهی و اقتصادی برای کرمانشاه محسوب می شود و شهرداری نیازمند سرمایه گذارهایی برای راه اندازی بوده تا این پروژه به شکل اقتصادی در آید.

وی ضمن تاکید بر منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: در سطح استان کرمانشاه پروژه فضای سبزی به این شکل وجود ندارد و مطالبه مردم شهر کرمانشاه نیز در این راستا بوده که نیازمند همکاری و اعتبارات استانی در این زمینه می باشیم.

رحمتی زاده در مورد وسعت درختکاری و جنگل کاری این پروژه گفت: درختکاری حاشیه این پروژه انجام شده که تاکنون ۴۹ هکتار درختکاری در آن صورت گرفته و همچنین این پروژه تاکنون از ۵.۵ کیلومتر راه دسترسی تعیین شده حدود ۲ کیلومتر از آن به سرانجام رسیده است.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری کرمانشاه افزود: جنگل کاری و درختکاری این پروژه به اتمام رسیده است به طوری که تاکنون بر اساس خط پروژه درختکاری سراب قنبر انجام شده و در سال ۹۵ هم برای توسعه این پروژه ۱.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی قدمت درختکاری در منطقه سراب قنبر را ۲۱ هزار سال عنوان کرد و افزود:  درختان سراب قنبر کرمانشاه شامل: ۱۲ گونه بوده که از جمله آنها می توان به کاشت ۱.۵ هکتار درخت بلوط اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: تامین منابع آبی این پروژه در حال حاضر با مشکل مواجه می باشد و درختان با تانکر آب آبیاری می شوند و در این زمینه و همچنین تاسیسات راه و برق نیز نیازمند اعتبارات می باشیم.

وی افزود: در سال ۹۵ توسعه این پروژه آغاز و تصمیم بر این شد تا علاوه بر درخت کاری و جنگل کاری تجهیزات ورزشی، بازی های هیجانی، فرهنگی و مقر اسکان موقت نیز در نظر گرفته شود.

رحمتی زاده در خاتمه اظهار کرد: شهرداری تحت هیچ شرایطی این پروژه را تعطیل نخواهد کرد و اگر سرمایه گذاران بومی پای کار بیاید تسهیلات ارزان قیمت هم در اختیار ایشان قرار خواهیم داد.

 

نظر شما