شناسهٔ خبر: 43505012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

تولید ۲۵۰ هزار تن شیر در دامداری‌های لرستان

ابراهیم شریفی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۲۵۰ هزار تن شیر در دامداری‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

اسفندیار حسنی‌مقدم اول آبان ماه اظهار کرد: در لرستان حدود پنج میلیون واحد دامی وجود دارد که از این تعداد سالانه حدود ۲۵۰ هزار تن شیر تولید می‌شود. 

وی در زمینه تعیین قیمت شیر گفت: شیر بر مبنای نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار از ۲۹۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان بسته به درصد چربی و بار میکروبی توسط صنایع لبنی مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد که دولت برای حمایت از مصرف‌کننده و همچنین جلوگیری از متضرر شدن تولیدکننده بخشی از نهاده‌های مورد نیاز  را به صورت یارانه‌دار در اختیار دامداری‌های صنعتی و سنتی قرار می‌دهد.

حسنی‌مقدم در مورد توزیع نهاده‌های دامی گفت: طبق دستورالعملی که از وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده حدود ۳۰ درصد از نهاده‌های مورد نیاز دامداری‌ها علی‌الخصوص جو با نرخ دولتی حدود ۱۸۰۰ تومان در اختیار آنان قرار می‌گیرد که این مقدار به ازای هر راس دام سنگین ۱.۵ کیلوگرم و برای هر راس دام سبک حدود ۱۵۰ گرم در روز تخمین زده شده و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.
 
وی بیان کرد: در راستای حمایت از این صنعت، سازمان جهاد کشاورزی آمادگی خود را برای همکاری با تمام کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند را اعلام می‌دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: همچنین فعالین در این بخش می‌توانند از مزایای بهره‌مندی از زمین‌های منابع طبیعی و نهاده‌های یارانه‌دار نیز استفاده کنند.

حسنی‌مقدم یادآور شد: در لرستان حدود ۲۸۵ گاوداری صنعتی با ۱۱ هزار راس و ۱۲ هزار واحد گاوداری سنتی دارای پروانه بهره‌برداری با ۱۵۰ هزار راس وجود دارد که بالغ بر ۱۳ هزار نفر در این زیر بخش‌ها مشغول فعالیت هستند و در زمینه تولید شیر، رتبه سیزدهم کشور را داریم.

انتهای پیام

نظر شما