شناسهٔ خبر: 43504990 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پرسپولیس| چه کسی مقصر بدعت جدید است؟

صاحب‌خبر -

شفقنا – بازیکنان پرسپولیس در دوران یحیی گل محمدی بر خلاف دوران برانکو بدعت بدی را راه انداخته اند و همین باعث شده است تا مدیریت به شدت زیر فشار باشد و به هواداران هم استرس زیادی وارد شود.

به گزارش شفقنا ورزشی، پرسپولیس بهترین تیم فوتبال ایران در ۵ سال اخیر بوده است. سرخ پوشان پایتخت هم در آسیا و هم در لیگ برتر بهترین بوده اند.

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ فراتر از انتظار ظاهر شد. شاید  خوش بین ترین هوادار تیم سرخ پوش  هم پیش بینی نمی کرد که تیم گل محمدی که در دو دیدار نخست خود تنها یک امتیاز کسب کرده بود به عنوان تیم نخست به دور بعد صعود کند و در نهایت  هم در غرب آسیا با شکست دادن تیم های بزرگی مثل السد و پاختاکو و النصر قهرمان شود تا برای دومین بار در سه سال اخیر به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.

بعد از فینال آسیا به جای آنکه بازیکنان و هواداران خوشحالی کنند تازه مشکلات تیم سرخ پوش شروع شد.

در این دوران شاهد بدعت جدیدی در پرسپولیس و فوتبال ایران بوده ایم که پیش از آن حتی در دوران برانکو هم که تیم در بهترین شرایط بود چنین چیزی را ندیده بودیم.

بازیکنان پرسپولیس باوجود آنکه با تیم قرارداد دارند اما خواستار بالا رفتن قرارداد خود هستند و در این شرایط حساس تهدید به جدایی می کنند.

مبلغ فسخ قرارداد بازیکنان پرسپولیس بسیار پایین است و آنها باتوجه به پیشنهادهای بسیار خوبی که دارند به راحتی باشگاه را تحت فشار قرار می دهند و در این برهه زمانی سخت به مدیریت فشار می آورند و هواداران را برابر آنها قرار می دهند.

ترابی با این حربه ناجوانمردانه از تیم جدا شد و راهی العربی شد. او به جای آنکه پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند به تیمی رفته است که نه تنها در آسیا هیچ شانسی برای درخشش ندارد بلکه حتی در لیگ ستارگان قطر به سختی می تواند به پیروزی دست پیدا کند.

شجاع خلیل زاده که دم از عشق واقعی به پرسپولیس می زند خواستار تمدید قرارداد ۶ ساله است و سیامک نعمتی و کنعانی زاده گان هم این بدعت زشت را دنبال می کنند و بدتر از همه بشار رسن عراقی است که برای جدایی دست به دامن  هواداران هم شده است که البته او حق دارد و وقتی خودی ها تیشه به ریشه تیم محبوب می زنند چرا باید از یک خارجی انتظار وفاداری داشت؟

یحیی گل محمدی به عنوان نفر اول کادر فنی در به وجود آمدن این بدعت بد مقصر است. پرسپولیس در دوران برانکو سه فصل پیاپی قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد و با کمک ترین نفرات به فینال لیگ قهرمانان آسیا  هم صعود کرد اما نه برانکو تهدید کرد و نه بازیکنی جرات حرف زدن از افزایش قرارداد و تهدید به جدایی را داشت.

بازیکن سالاری در دوره برانکو جمع شد و همه حرف ها به خود این مربی ختم می شد اما اکنون هر بازیکنی تصمیم می گیرد و به خاطر بالا بردن رقم قراردادش تهدید به جدایی می کند.

در دوران برانکو وحید امیری، طارمی، رضاییان و….. از بهترین بازیکنان بودند اما برانکو اجازه تهدید را به هیچ بازیکنی نداد و همواره می گفت هر بازیکنی که دلش با پرسپولیس نیست می تواند جدا شود اما یحیی گل محمدی مدیران را تهدید می کند و باشگاه پرسپولیس را مانند یک یتیم توصیف می کند.

آقای گل محمدی بازیکنان پرسپولیس تاکنون ۹۰ درصد قراردادشان را به اضافه پاداش درخشش در لیگ قهرمانان آسیا دریافت کرده اند. پس دیگر به چه چیزی معترض هستید. آیا عشق به پرسپولیس برای شما حتما باید با پول و آپشن های بیشتر خلاصه شود؟

پرسپولیس تیم بزرگی است و  همین بازیکنان با حضور در پرسپولیس است که توانسته اند خود را به فوتبال ایران و آسیا معرفی کنند.خود یحیی گل محمدی آیا توانست با تیم های دیگر در ایران قهرمان لیگ برتر شود و یا پیشنهاد نجومی خارجی داشته باشد؟

در این هیچ شکی وجود ندارد که شجاع خلیل زاده از بهترین های آسیا و پرسپولیس است اما آیا او در سپاهان و تراکتور سازی هم تا این اندازه خوب بود و مورد توجه تیم های بزرگ قرار گرفت؟

بازیکنان پرسپولیس نباید فراموش کنند که این نام پرسپولیس است که به آنها اعتبار می دهد و نه برعکس و به همین خاطر باید در چنین شرایط سختی به جای تهدید به جدایی به فکر این باشند که دست به تاریخ سازی زنند و تیم را برای نخستین بار به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برسانند.

اگر عاشق پرسپولیس هستید حداقل دم از سود آن هم در این برهه حساس نزنید. به قول مولانا

لاابالی عشق باشد نی خرد    عقل آن جوید کز آن سودی برد

نظر شما