شناسهٔ خبر: 43504634 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مقام ایرانی ادعای مقام آمریکا درباره انتخابات را رد کرد

معاون مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل ادعای یک مقام آمریکایی درباره مداخله ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علیرضا میریوسفی معاون مطبوعاتی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در پی ادعای مطرح شده از سوی جان راتکلیف رئیس اطلاعات ملی آمریکا مبنی بر مداخله ایران در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در صفحه توییترش این ادعا را رد کرده و نوشت: ایران بر خلاف آمریکا در انتخابات دیگر کشورها دخالت نمی کند. جهان شاهد تلاش های نومیدانه علنی آمریکا برای زیر سوال بردن نتیجه انتخابات خودش در بالاترین سطح آن بوده است. 

میریوسفی در ادامه گفت: این اتهامات چیزی جز سنارویی دیگر برای تضعیف اعتماد رای دهنده نبوده و پوچ اند. ایران هیچ تمایلی به مداخله در انتخابات آمریکا ندارد و هیچ مزیتی در نتیجه برای آن وجود ندارد. آمریکا باید به اتهامات بدخواهانه و خطرناکش علیه ایران پایان دهد. 

بر اساس این گزارش، اظهارات میریوسفی در پی این مطرح می شود که رئیس اطلاعات ملی آمریکا مدعی شده بود که ایران و روسیه به طور جداگانه توانسته اند اطلاعات ثبت نامی رای دهندگان را بدست آورده و از آن علیه آمریکایی ها و «ایجاد ناآرامی اجتماعی» استفاده کنند که بیشتر این اطلاعات به راحتی قابل دسترسی است. 

او در این باره در یک کنفرانس خبری گفت: این داده ها می تواند توسط عوامل خارجی در راستای تلاش برای انتقال اطلاعات در ثبت نام رای دهندگان مورد استفاده قرار گیرد که امیدوارند این امر موجب ایجاد سردرگمی و آشوب شده و اعتمادمان به دموکراسی آمریکایی را تضعیف کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما