شناسهٔ خبر: 43504313 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پامپئو: خارطوم هرچه سریع‌تر اسرائیل را به رسمیت بشناسد

وزیر خارجه آمریکا از سودان خواست هرچه سریع تر رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "اخبار السودان"، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه روند حذف نام سودان از فهرست حامیان تروریسم شروع شده‌ است، اظهار داشت: واشنگتن امیدوار است، خارطوم هرچه سریع تر اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

مایک پامپئو که در یک نشست مطبوعاتی سخن می‌گفت، تصریح کرد: آمریکا در مسیر عادی سازی روابط خارطوم با تل آویو گام بر می‌دارد.

وی با اشاره به بهبود روابط آمریکا با سودان گفت: دولت انتقالی خارطوم گام‌هایی روبه جلو برداشته است و روابط میان آمریکا و سودان با قدم‌هایی استوار درحال پیمودن است لذا واشنگتن روند حذف نام خارطوم از فهرست حامیان تروریسم را شروع کرده‌ است.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه هر دولتی حق دارد، تل آویو را به رسمیت بشناسد، اظهار داشت: واشنگتن در این زمینه همکاری تنگاتنگی با سودان دارد.

این سخنان پامپئو در حالی ایراد شد که رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند: یک فروند هواپیمای اسرائیلی عصر دیروز (چهارشنبه 30 مهر ) در فرودگاه بین‌المللی خارطوم به زمین نشست تا هیئت اعزامی از تل آویو با مقامات سودانی درباره عادی سازی روابط خارطوم با تل آویو گفت وگو کنند.

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی به رادیو ارتش اسرائیل گفت: انتظار می‌‎رود آمریکا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر عادی سازی روابط یک کشور عربی – اسلامی را با تل آویو اعلام کند.

برخی مقامات رژیم صهیونیستی دوشنبه هفته گذشته گفته بودند: انتظار می‌رود بیانیه رسمی عادی سازی روابط خارطوم – تل آویو طی چند روز آینده توسط رئیس جمهور آمریکا منتشر شود.

بحث عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی درحالی مطرح است که دولت انتقالی خارطوم از لحاظ قانونی مجاز به عادی سازی روابط با تل آویو نیست و ائتلاف آزادی و تغییر (شریک نظامیان در قدرت) مردم و بسیاری از احزاب و شخصیت‌های سیاسی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفند.

انتهای پیام/

نظر شما