شناسهٔ خبر: 43504096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سفر به جنوب شرق آسیا برای ایرانیان در هاله‌ای از ابهام

هم‌اکنون وضعیت سفر به جنوب شرق آسیا نیز برای ایرانیان در هاله‌ای از ابهام می‌باشد که در ادامه وضعیت‌ تور تایلند، تور هند، تور مالزی و سفر به بالی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

همان‌طور که می‌دانید همه‌گیری ویروس کرونا طی چند ماه اخیر سبب ممنوعیت تردد استانی، بسته شدن مرزها و تعطیلی اجباری شغل‌های مرتبط با گردشگری شد که تمامی این موارد صنعت گردشگری را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده‌اند و در پی آن به رستوران‌ها، کافه‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی، اماکن تاریخی و تفریحی، هتل‌ها، تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی و... نیز خسارت زیادی وارد شده است. البته ناگفته نماند که همزمان با به پایان رسیدن موج اول این بیماری برخی از محدودیت‌ها از میان برداشته شد و مردم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به سفرهای داخلی اکتفا کردند.

اما در حال حاضر با آغاز موج سوم کرونا همچنان بسیاری از مرزهای خارجی به روی ایرانیان بسته می‌باشد و تعاملات بین‌المللی دیگر همانند سابق نیست. اما امیدواریم که در آینده‌ای نه چندان دور این بیماری در سراسر جهان از بین رود و با بازگشایی مرزها هتل‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و... نیز مجددا فعالیت خود را از سرگیرند و صنعت گردشگری رونق پیدا کند. لازم به ذکر است که هم‌اکنون وضعیت سفر به جنوب شرق آسیا نیز برای ایرانیان در هاله‌ای از ابهام می‌باشد که در ادامه وضعیت‌ تور تایلند، تور هند، تور مالزی و سفر به بالی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تور تایلند

تایلند یکی از کشورهای بسیار زیبای جنوب شرق آسیا می‌باشد که از جاذبه‌های گردشگری و تفریحات متنوعی برخوردار است و به همین دلیل نیز سالانه میلیون‌ها توریست خارجی به این کشور زیبا وارد می‌شدند تا لحظات لذت‌بخش و خاطره‌انگیزی را در کنار همسفرانشان تجربه کنند. با شیوع ویروس کرونا گردشگری که بخش اصلی اقتصاد کشور تایلند به شمار می‌رفت نیز از رونق افتاد. اما پس از مدتی با عادی شدن وضعیت اعلام کرد که مرزهای خود را به روی کشورهایی که از وضعیت قرمز خارج شدند، باز خواهد کرد و گردشگران خارجی در صورت تثبیت سلامت می‌توانند وارد این کشور شوند. به علاوه این کشور برای اقامت بلند مدت گردشگران مناطق ایزوله گردشگری نیز در نظر گرفت تا با این کار هم سلامت جامعه میزبان را از بیماری کرونا حفظ کند و هم گردشگران در آرامش کامل بتوانند لحظه‌های خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنند. اما به دلیل وضعیت بحرانی در ایران، هنوز خبر دقیقی از بازگشایی مرزهای کشور تایلند به روی ایرانیان منتشر نشده است که با این شرایط تور تایلند نیز برگزار نمی‌شود.

تور هند

کشور زیبای هند به دلیل برخورداری از زیبایی‌های طبیعی، جشن‌ها و آیین‌های متعدد، سواحل دل‌انگیز، شگفتی‌های مدرن و باستانی به یک سرزمینی رویایی و شگفت‌انگیز برای گردشگران تبدیل شده است. از این رو سالانه گردشگران فراوانی با شرکت در تور هند به این کشور فوق‌العاده زیبا و جذاب سفر می‌کنند تا از تمامی این جاذبه‌ها بازدید به عمل آورند و نهایت لذت را ببرند. اما به دلیل همه‌گیر شدن بیماری کرونا، دولت هند نیز همانند سایر کشورها ورود گردشگران خارجی را ممنوع اعلام کرد و به دلیل جلوگیری از انتشار این ویروس صدور ویزا را تا اطلاع ثانوی برای اتباع تمامی کشورها متوقف کرده است. در حال حاضر نیز این کشور در حالت بحرانی به سر می‌برد و زمان دقیقی از بازگشایی مرزها و برقراری مجدد پروازهای تهران به بمبئی و دهلی در دسترس نمی‌باشد. اما انتظار می‌رود که بلافاصله پس از بهبود وضعیت در کشور هند و ایران، مرزهای هند به روی گردشگران ایرانی باز شود و تور هند نیز مجددا برگزار شود.

تور مالزی

مالزی یکی از کشورهای توریست‌پذیر جنوب شرق آسیا می‌باشد که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذاب توانایی راضی نگه داشتن طیف وسیعی از گردشگران با سلیقه‌های مختلف را دارد که به همین خاطر نیز سالانه تور مالزی با استقبال بسیار بالای گردشگران ایرانی روبرو می‌شود. لازم است بدانید گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی مالزی می‌باشد که شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان سبب اثر گذاری منفی بر تعداد گردشگران خارجی شده است. زیرا این کشور نیز با همه‌گیری بیماری کرونا سیاست‌ سایر کشورها را به کار گرفت و مدتی را در قرنطینه کامل به سر می‌برد و رفت و آمدهای بین شهری را نیز به طور قابل توجهی محدود کرده بود. اما طبق آخرین خبر منتشر شده در ادامه ممنوعیت سفرهای توریستی و تفریحی، دولت مالزی ورود گردشگران 23 کشور خارجی از جمله ایران را با اعمال محدودیت‌هایی نظیر 14 روز قرنطینه اجباری در بدو ورود به مالزی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بلامانع اعلام کرد.

سفر به بالی

بالی جزیره‌ای بسیار زیبا واقع در کشور اندونزی می‌باشد که جزو مراکز گردشگری بسیار مهم در سراسر جهان نیز به شمار می‌رود. لازم است بدانید که به دلیل تصمیم جدید مقام‌های بالی، امسال یعنی تا پایان سال 2020 این جزیره به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا از پذیرش گردشگران خارجی معذور می‌باشد. در حال حاضر نیز این جزیره بسیار زیبا و پرطرفدار با تمرکز بر گردشگران داخلی، بناهای تاریخی، سواحل دل‌انگیز و سایر مکان‌های دیدنی را همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی برای احیای صنعت گردشگری بازگشایی کرده‌اند. لازم است بدانید که سفارت اندونزی در تهران نیز هنوز بسته است و امکان اخذ ویزای اندونزی برای گردشگران ایرانی وجود ندارد. بدون شک بلافاصله پس از بهبود وضعیت و اتمام دوران کرونا در ایران مرزهای اندونزی نیز به روی ایرانیان باز خواهد شد و تور بالی و سفر به اندونزی به وضعیت سابق برخواهد گشت.

سخن پایانی

در این مطلب ما وضعیت تورهای جنوب شرق آسیا را در دوران کرونا مورد بررسی قرار دادیم. بدون شک شما نیز می‌توانید پس از بهبودی کامل وضعیت و عبور از بحران کرونا با شرکت در یکی از تورهای جنوب شرق آسیا به کشور مورد علاقه خود سفر کنید و لحظه‌های هیجان‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. در صورتی که در مورد تورهای معرفی شده به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می‌توانید وارد سایت آژانس گردشگری کایت به نشانی https://kite.ir/ شوید و یا با شماره 02175097700 تماس حاصل فرمائید.

نظر شما