شناسهٔ خبر: 43503513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

نمایندگی ایران در سازمان ملل: ایران علاقه ‎ای به دخالت در انتخابات آمریکا ندارد

19 دی: سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با رد اتهام دخالت در انتخابات آمریکا، گفت: برخلاف ایالات متحده، ایران در انتخابات کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

«علیرضا میریوسفی» سخنگوی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک امروز (پنجشنبه) اتهامات روز گذشته (چهار‌شنبه) «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را «مضحک» خواند.

«کریس ری» مدیر «اف بی آی» و راتکلیف در یک کنفرانس خبری مدعی شدند که ایران و روسیه با هدف دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان) آمریکا، اطلاعات رأی‌دهندگان آمریکایی را به دست آورده‌اند.

میریوسفی در پاسخ به این اتهامات واهی مقام‌های آمریکایی در پیامی که در صفحه توییتر خود منشتر کرد، گفت: «برخلاف آمریکا، ایران در انتخابات کشورهای دیگر مداخله نمی‌کند. جهان شاهد تلاش‌های عمومی ناامیدانه خود آمریکا برای زیرسؤال بردن نتایج انتخاباتشان در بالاترین سطح می‌باشند».

وی سپس با رد اتهام‌های واشنگتن به ایران ادامه داد: «این اتهامات چزی جز سناریوی دیگری برای تضعیف اعتماد رأی‌دهندگان (آمریکایی) نیست و مضحک است. ایران هیچ علاقه‌ای به مداخله در انتخابات آمریکا ندارد و هیچ ترجیحی برای نتیجه آن ندارد. آمریکا باید به اتهام‌زنی شرورانه و خطرناک خود به ایران پایان دهد».

راتکلیف روز گذشته همچنین مدعی شد ایران برای رأی‌دهندگان آمریکایی با هدف ارعابگری، ایمیل‌های جعلی ارسال کرده است تا ضمن دامن زدن به ناآرامی‌های اجتماعی به ترامپ نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ضربه بزند.

رئیس‌جمهور آمریکا بارها در ماه‌های گذشته سعی کرده انتخاباتی را زیر سوال ببرد که خودش یکی از نامزدهای آن است.

یکی از ادعاهایی که از سوی او مطرح می‌شود این است که نتیجه انتخابات شاید نه تا هفته‌ها و ماه‌ها بلکه تا سالها و حتی هرگز(!) به دلیل برگزاری بخش عمده آن به روش‌های مجازی (غالباً پستی) و احتمال تقلب، مشخص نشود.

وقتی واکنش‌ها به عدم تعهد در تحویل مسالمت‌آمیز قدرت، ترامپ را تحت فشار قرار داد، او مسئله را به شکلی دیگر تغییر داد و با بیان تنها یک فرض درباره نتیجه انتخابات وجود دارد و آن هم برنده شدن خودش است گفت که نتیجه را قبول خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که تنها در صورتی بازنده انتخابات خواهد بود که در آن تقلب شود.

او در اولین و تا اینجا تنها مناظره با رقیب دموکراتش که بامداد ۹ مهر به وقت تهران برگزار شد، در پاسخ به سئوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا در صورت باخت، نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت باز هم فرضیه تقلب را مطرح کرد و گفت: «اگر انتخابات منصفانه باشد، من ۱۰۰ درصد همکاری خواهم کرد. ولی اگر ببینم که ده‌ها هزار رأی دستکاری می‌شوند نمی‌توانم این را بپذیرم.»

نظر شما