شناسهٔ خبر: 43503511 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

ورزشکاران معلول گنبدی نیازمند سالن اختصاصی

ورزشکاران جانباز و معلول گنبدکاووس که مدال های زیادی در مسابقات پارالمپیک، پارآسیایی و جهانی کسب کردند برای انجام تمرینات از داشتن سالن اختصاصی محروم و چشم انتظار نگاه ویژه مسولان برای حل این مشکل هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس : فرشید عاشوری رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولین شهرستان گنبدکاووس از پیگیری برای بازگرداندن مدیریت سالن شهدای چای بوئین به هیات ورزش جانبازان و معلولان گنبدکاووس خبر داد و افزود: به سبب نبود نظارت و برخی کم توجهی‌ها، مشکلاتی برای فضای سالن از جمله روشنایی و کف‌پوش آن ایجاد شده که انجام تمرینات همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه شرایط کرونایی را برای ورزشکاران سخت کرده است.
به گفته عاشوری، اکنون "محمد نعمتی" در رشته والیبال نشسته و "عبدالجلیل قرنجیک" در رشته بسکتبال با ویلچر به عنوان ورزشکاران گنبدی که موفق به کسب سهمیه مسابقات پارالمپیک توکیو (اواخر شهریور ۱۴۰۰) شدند.
سالن مناسبی برای انجام تمرینات و حفظ آمادگی جسمانی خود ندارند.
عاشوری که خود ۲ مدال طلای پارالمپیک در کارنامه دارد، افزود: بیشترین مدال کسب شده توسط ورزشکاران معلول و جانباز گنبدکاووس مربوط به "جلیل ایمری" در رشته والیبال نشسته با چهار مدال طلا و یک نقره در مسابقات پارالمپیک و چهار مدال طلا در مسابقات جهانی است و سپس در همین رشته "آرش خرمالی" با یک مدال طلای پارالمپیک، "امیدنظر و عبدالسلیم شعار" به ترتیب هر کدام ۲ مدال طلای جهانی و "وحید بایلری، آرش قره‌قلپاقی و محمد نعمتی" هم یک مدال طلای پاراآسیایی را به نام خود ثبت کردند.
وی اضافه کرد: "زهرا دانایی توس" در والیبال نشسته بانوان نیز یک مدال نقره پاراآسیایی برای کشورمان کسب کرده‌است و "عبدالجلیل قرنجیک" در رشته بسکتبال با ویلچر مدال طلای مسابقات پاراآسیایی و "فائزه دیبایی" در رشته پرتاب وزنه، مدال طلای کشوری را در کارنامه دارند.
به گفته عاشوری، تمامی ورزشکاران نامبرده شده در لیگ‌های برتر کشور حضور دارند و محمد نعمتی و زهرا دانایی توس در رشته والیبال نشسته و جلیل قرنجیک و "عبدالصالح دانشمند" در رشته بسکتبال با ویلچر هم اینک عضو تیم ملی هستند.
در ادامه حجت‌الله یوسفی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس نیز با بیان اینکه پیشنهاد خارج کردن سالن‌های اختصاصی و خانه‌های ورزش از مزایده‌ها در نشستی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان گلستان و نائب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح شد
وی افزود: نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نیز پیگیر تصویب این موضوع است تا مشکلات سر راه، ورزشکاران افتخارآفرین معلول و جانباز برطرف شود.
گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که افزون بر ۱۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

نظر شما