شناسهٔ خبر: 43503198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار بوشهر: شاد زیستن مغایرتی با دین و مذهب ندارد

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: شاد زیستن مغایرتی با دین و مذهب ندارد لذا سازمان‌های مردم نهاد در زمینه چگونه شاد زیستن و تاب آوری در مقابل بحران‌های اجتماعی اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز پنجشنبه در ادامه نشست های بررسی و رسیدگی به موضوع خودکشی در استان بوشهر در جمع نمایندگان سازمان های مردم نهاد در بخش اجتماعی با اشاره به خودکشی چند نوجوان مهرماه  در استان بوشهر افزود: همه ما از مدیر، معلم، والدین، فعال اجتماعی و سیاسی در برابر بروز خودکشی‌های اخیر مسئول هستیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان‌های مردم نهاد اظهارکرد: خودکشی یک فرایند بوده و نشانه هایی دارد و سازمان‌های مردم نهاد در قالب اقدامات اطلاع رسانی در فضای مجازی، نشانه های آغاز تمایل به خودکشی را تبیین کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: باید فرهنگ استفاده از ظرفیت روان شناسان و روان‌پزشکان در جامعه ترویج یابد و تابوی نیاز به مشاوره در جامعه شکسته شود.

خورشیدی افزود: باید با استفاده از فضای مجازی و عمومی، امید به زندگی را ترویج کرده و روش‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به مردم آموزش داد.

وی خواستار تدوین محتواهای آموزشی با موضوع خودکشی و روش‌های جلوگیری از بروز آن شد و گفت: دوران کرونا دوران انزوا بوده است و این امر نقطه آغاز آسیب‌های اجتماعی است برهمین اساس با بهره‌گیری  از فضای مجازی، تالارهای گفت و گو باید ایجاد کرد.

خورشیدی افزود: باتوجه به بنیان‌های فرهنگ ایرانی، توجه به کارکردهای مهم و اصلی خانواده برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: امروز کشورهای توسعه یافته درحال واگذاری امور خود از بخش دولتی به بخش عمومی هستند و دلیل این امر را هم عملکرد بهتر بخش های غیر دولتی می‌دانند، لذا واگذاری امور به سازمان‌های مردم نهاد به طور قطع نتیجه مطلوبی دارد.

حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، به دنبال وقوع چند فقره خودکشی در استان، نشست های مستمر و منظمی برای بررسی علل و عوامل بروز خودکشی در استان برنامه ریزی و اجرا کرده و این نشست ها به صورت هفتگی برگزار می شود.

در این نشست راه‌های مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در امر ارتقای تاب آوری و امید به زندگی بررسی شده و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد حاضر در جلسه از استعداد و آمادگی خود در این زمینه خبر دادند. همچنین در این جلسه مدیران دستگاههای حمایتی در خصوص استمرار اقدامات خود در امر سلامت روان و ارائه خدمات به جامعه در این زمینه گزارش‌هایی ارائه شد.

 وقوع خودکشی در مهرماه بین نوجوانان در استان بوشهر، موجب نگرانی مردم، خانواده ها و مسئولان اجرایی این استان شده است.

نظر شما