شناسهٔ خبر: 43502497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تخصیص 240 میلیارد تسهیلات به آسیب دیدگان آتش سوزی بازارچه دیلم

در نشست فرماندار دیلم با معاون اعتبارات و امور بین الملل بانک سینا کشور مقرر شد تسهیلات قرض الحسنه کم بهره برای اقشار آسیب دیده از آتش سوزی بارازچه دیلم پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیلم، احمد دشتی صبح امروز در نشست با معاون اعتبارات و امور بین الملل بانک سینا کشور اظهار داشت: در پی حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم که عمده کاسبان آن قشر ضعیف جامعه بوده و با تلاش خود موفق به تهیه مکانی مناسب برای کسب کار شده بودند،کلیه مردم شهر تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفتند.

فرماندار دیلم گفت:  بازارچه ساحلی بطور کل دچار حریق گردید و چیزی از آن باقی نماند و در آمد قشر کثیری دچار آسیب شدید شد.

وی با اشاره به اینکه بازاریان نیازمند حمایت مالی هستند افزود: طبق برآورد خسارتی که توسط کارشناسان ما و نمایندگان بازاریان صورت گرفته است، قریب به ۵۸۰ میلیارد ریال خسارت متوجه بازارچه ساحلی دیلم می‌باشد.

حمدالله جمالى ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان این حادثه عنوان کرد: به دستور رئیس بنیاد مستضعفان کشور که طی نامه‌ای از سوی استاندار بوشهر، معضل بازارچه ساحلی به ایشان منتقل شده بود جهت مساعدت لازم کنار مردم خواهیم بود.

معاون اعتبارات و امور بین الملل بانک سینا کشور افزود: تاکید شده است که در سریعترین زمان ممکن اقشار آسیب دیده حمایت شوند و بازار دیلم مجددا فعال و اشتغال مردم متوقف نگردد.

در این نشست مقرر شد تسهیلاتی قرض الحسنه با سود دو درصد برای اقشار  آسیب دیده در نظر گفته شده  که پس از هماهنگی های لازم و ارائه برنامه جهت پرداخت از سوی فرمانداری شهرستان به مرحله اجرا می‌رسد.

فرایند پرداخت تسهیلات بانک سینا پس از تشکیل کارگروه و تشخیص و راستی آزمایی افراد پرداخت خواهد شد و سپس وظیفه نظارت بر هزینه کرد نیز بر عهده کارگروه می‌باشد.

در این نشست مقرر شد تسهیلاتی تا سقف ۲۴۰ میلیارد ریال بطور کل در نظر گرفته شده است؛ ایجاد تنفس سه ماهه جهت پرداخت اولین قسط بانکی پس از ارائه تسهیلات نیز از مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است در این نشست امام جمعه دیلم و معاون عمرانی فرماندار دیلم به ارائه مشکلات پرداختند. همچنین پس از این نشست از محل بازارچه ساحلی نیز دیلم بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/ر

نظر شما