شناسهٔ خبر: 43502186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

لرستان در جایگاه سیزدهم تولید شیر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان در زمینه تولید شیر در سطح کشور رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «اسفندیار حسنی مقدم» اظهار کرد: حدود پنج میلیون واحد دامی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد دامی، سالانه حدود ۲۵۰ هزار تن شیر تولید می‌شود.

وی افزود: شیر بر مبنای نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار از دو هزار و ۹۰۰ تومان تا سه هزار و ۱۰۰ تومان بسته به درصد چربی و بار میکروبی توسط صنایع لبنی مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد.

حسنی مقدم اظهار کرد:  دولت برای حمایت از مصرف کننده و همچنین جلوگیری از متضرر شدن تولید کننده بخشی از نهاده‌های مورد نیاز را به صورت یارانه دار در اختیار دامداری‌های صنعتی و سنتی قرار می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: طبق دستورالعملی که از وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده حدود ۳۰ درصد از نهاده‌های مورد نیاز دامداری‌ها به خصوص جو با نرخ دولتی حدود هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این مقدار به ازای هر رأس دام سنگین ۱.۵ کیلوگرم و برای هر رأس دام سبک حدود ۱۵۰ گرم در روز تخمین زده شده و در اختیار تولید کنندگان قرار می‌گیرد.

حسنی مقدم تصریح کرد: در راستای حمایت از این صنعت، سازمان جهاد کشاورزی آمادگی خود را برای همکاری با تمام عزیزانی که مایل به سرمایه گذاری در این بخش هستند را اعلام می‌دارد همچنین فعالین در این بخش می‌توانند از مزایای بهره مندی از زمین‌های منابع طبیعی و نهاده‌های یارانه دار نیز استفاده کنند.

وی، افزود: در استان لرستان حدود ۲۸۵ گاوداری صنعتی با ۱۱ هزار رأس و ۱۲ هزار واحد گاوداری سنتی دارای پروانه بهره برداری با ۱۵۰ هزار رأس وجود دارد که بالغ بر ۱۳ هزار نفر در این زیر بخش‌ها مشغول فعالیت هستند.

46

برچسب‌ها:

نظر شما