شناسهٔ خبر: 43502115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در آستانه حضور آیت الله رئیسی به کرمانشاه/ بسیج دانشجویی: به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه ورود کنید

پالایشگاه کرمانشاه به ایستگاه آخر خود نزدیک شد؛ با ورود جدی دستگاه قضا به مساله‌ی واگذاری پالایشگاه می توان بیش از پیش به ترمیم زخم کهنه صنعت استان امیدوار بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پالایشگاه کرمانشاه پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره به ایستگاه آخر خود نزدیک شد؛ با ورود جدی دستگاه قضا به مساله‌ی واگذاری پالایشگاه می‌توان بیش از پیش به ترمیم زخم کهنه صنعت استان امیدوار بود.

دومین پالایشگاه بزرگ کشور و ارزشمندترین صنعت استان در جریان واگذاری به یک دهم قیمت فروخته شد؛ سال ۱۳۹۵ پالایشگاه کرمانشاه که ارزشی بالغ بر چند هزار میلیارد تومان داشت به ۲۱۰ میلیارد تومان آن هم با شرایط پرداخت ۱۰ ساله یعنی دو سال تنفس و پرداخت بدهی در طول ۸ سال با اقساط شش ماهه واگذار شد.

به گفته‌ی احمد صفری نماینده سابق کرمانشاه: خریدار در بانک تجارت کیش تا بانک ملت کرمانشاه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی و اقساط معوقه دارد.

با وجود همه‌ی این موارد و رای دیوان محاسبات کشور در آذر ۹۸ مبنی بر عدم اهلیت و قیمت گذاری نامناسب پالایشگاه کرمانشاه و غیرقانونی بودن واگذاری آن، اما همچنان افرادی به دنبال تطهیر سازی واگذاری پالایشگاه بوده و از هر روشی برای جلوگیری از خلع ید متخلفان استفاده می کنند. این در حالی است که طبق قانون باید خلع ید صورت گرفته و خسارت وارد شده به بیت المال بازگردانده شود.

به دنبال اعتراض مردم و دانشجویان، ‏مدارک و مستندات واگذاری ‎پالایشگاه کرمانشاه براساس ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره عدم اجرای ماده ۲۱ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون ‌اساسی و عدم رعایت شئونات در ماده ۴ آیین‌ نامه اجرایی شیوه قیمت‌گذاری بنگاه‌ها، به قوه‌قضائیه ارجاع داده شد و پس از آن ازسوی دستگاه قضا در دست بررسی قرار گرفت.

«محمدصادق خشنود» مسئول بسیج دانشگاه رازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار، داشت: بسیج دانشجویی دانشگاه رازی با توجه به وظیفه شرعی و عدالت خواهی خود در خصوص واگذاری پالایشگاه کرمانشاه و جهت احقاق حقوق کارگران و پرسنل اخراج شده به صورت مکرر موضع گیری کرده و خواستار برخورد قانونی با متخلفین است.

خشنود افزود: با وجود اینکه رئیس دیوان محاسبات در سال ۹۸ واگذاری را باتوجه به عدم اهلیت خریدار و نحوه قیمت گذاری، غیر قانونی اعلام کرد و حدود یک سال و چند ماه نیز در قوه قضاییه در حال بررسی می‌باشد اما متاسفانه تا به حال اقدام جدی صورت نگرفته است.

مسئول بسیج دانشگاه رازی در ادامه گفت: دانشجویان بسیجی دانشگاه رازی با ایجاد کمپینی در فضای مجازی با عنوان #من‌هم‌یک‌پالایشگاهی‌هستم به دنبال به ثمر رساندن موضوع واگذاری پالایشگاه هستند و تا احقاق حقوق کارگران و پرسنل اخراجی این پالایشگاه دست از مطالبه گری نخواهند کشید.

در چندروز اخیر، اساتید و دانشجویان بسیجی دانشگاه رازی با شنیدن سفر رییس قوه‌قضائیه به کرمانشاه، با ایجاد کمپینی در فضای مجازی تحت عنوان هشتگ #من‌هم‌یک‌پالایشگاهی‌هستم و ارسال نامه‌ای سرگشاده از ایشان برای حضور در جلسه‌‌ای با کارگران و پرسنل پالایشگاه کرمانشاه دعوت به عمل آورده تا موضوع واگذاری مبهم پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی مورد بررسی قرار گیرد.

در بخشی ازاین نامه آمده است:

جناب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی

ضمن تقدیر از زحمات حضرتعالی، احتراماً به استحضار می‌رساند، به موجب اجرای ناعادلانه خصوصی سازی پالایشگاه کرمانشاه و بیکار شدن عده‌ای از کارکنان آن، طبق گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی مجلس اهلیت خریدار رد و نحوه قیمت گذاری مشکوک بوده همچنین علی‌رغم تائید تخلف صورت گرفته در واگذاری پالایشگاه کرمانشاه از سوی دیوان محاسبات کشور هنوز مشکلات مذکور در خصوص اشتغال کارگران اخراجی و خصوصی سازی ناعادلانه پالایشگاه و به تاراج رفتن سرمایه‌ی ملی مردم استان کرمانشاه به طور عملی و جدی حل نشده است.

لذا از حضرتعالی خواهشمند است جهت جلوگیری از ضایع شدن بیت المال و جلوگیری از این ظلم آشکار در حق کارگران اخراجی پالایشگاه به عنوان حافظ منافع ملت بزرگ ایران در یک جلسه که بسیج دانشجویی دانشگاه رازی اقدامات لازم جهت برگزاری آن را انجام خواهد داد حضور به عمل آورده و پای صحبت‌های دردمند این قشر از کارگران در جامعه بنشینید.

امید است این جلسه کمک به حل شدن هر چه سریع‌تر مشکلات مذکور نموده و از به تاراج رفتن بیت المال و سرمایه ملی مردم استان جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام/ح

نظر شما