شناسهٔ خبر: 43501699 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود هیأت صهیونیستی به سودان در میان خشم و انزجار مردم این کشور

تهران - ایرنا - روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» امروز (پنجشنبه) در خبری به توافق عادی‌سازی روابط رژیم اشغالگر قدس و سودان پرداخت و سفر هیأت اسرائیلی به این کشور را در میان موج تظاهرات مردمی و خشم و انزجار آنان در مخالفت با این توافق توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (پنجشنبه) پایگاه خبری «الخلیج آنلاین» به نقل از این روزنامه صهیونیستی، به رغم توافق سودان در باره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اعلام رسمی این توافق در هفته آینده، اعتراضات مردمی به اقدام دولت سودان همچنان در این کشور ادامه دارد.

در همین راستا سخنگوی رسمی هیأت صهیونیستی پیش از این گفته بود که این گروه صهیونیست صبح چهارشنبه با هواپیمای اختصاصی از مبدأ فرودگاه تل آویو با پرواز مستقیم به خارطوم عزیمت کرده است.

وی افزود که سفر هیأت صهیونیستی به سودان برای آماده‌سازی اعلام توافق درباره عادی‌سازی روابط دیپلماتیک بین دو طرف انجام شده است.

بر این اساس، تارنمای "فلایت رادار" که مربوط به ردیابی ترافیک هوایی است، اعلام کرد که این هواپیمای صهیونیستی را در مسیر تل آویو به خارطوم ردیابی کرده است.

پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» نیز دیروز اعلام کرد که یک فروند هواپیمای رژیم اشغالگر فلسطین حامل هیاتی برای انجام مذاکرات عادی‌سازی روابط با سودان، در خارطوم پایتخت این کشور به زمین نشست.

واللا با اعلام اینکه این هواپیما ساعاتی بعد به تل آویو بازگشته است، به هویت سرنشینان آن و جزئیات بیشتر این پرواز اشاره نکرد و نوشت که این هواپیما قبلاً بارها توسط نمایندگان صهیونیست در مأموریت‌هایی - که ماهیت آنها را توضیح نداده است- در خارج از کشور استفاده شده است.

دوشنبه گذشته، سخنگوی هیأت صهیونیستی به نقل از مقامات رژیم اسرائیل که نامی از آنها برده نشد، گفت که انتظار می‌رود طی چند روز آینده بیانیه رسمی در مورد برقراری روابط بین تل آویو و خارطوم توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام شود.

خشم مردم سودان

با اعلام خبر توافق عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی، موجی از خشم مردمی خارطوم و دیگر شهرهای این کشور را فرا گرفته است. رسانه‌های محلی از جمله روزنامه «الانتباهه»، گزارش دادند که تظاهرکنندگان سودانی پرچم رژیم اسرائیل را در جریان شرکت در راهپیمایی "اصلاح مسیر انقلاب" در روز چهارشنبه در خارطوم به آتش کشیدند.

این روزنامه سودانی با انتشار تصاویری از سوزاندن پرچم رژیم صهیونیستی توسط تظاهرکنندگان در خارطوم، نوشت که معترضان به اقدام خارطوم با سر دادن شعارهایی عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر فلسطین را محکوم کرده و از مقامات این کشور خواستند تا از آن عقب‌نشینی کنند.

علاوه بر آن بسیاری از فعالان فضای مجازی عکس‌ها و فیلم‌های آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی توسط معترضان سودانی مخالف با این توافق را منتشر کردند.

دیروز نیز راهپیمایی‌هایی در خارطوم در اعتراض به توافق عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی آغاز شد که تا امروز صبح ادامه داشته است .

توافق مقامات سودانی و صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط در حالی صورت می‌گیرد که از امضای دو توافق‌نامه ابوظبی و منامه با تل آویو در واشنگتن بیش از یک ماه می‌گذرد، اقدامی که خشم و اعتراضات گسترده مردم عربی و اسلامی را با شعار خیانت به آرمان فلسطین و ادامه اشغال سرزمینهای عربی توسط اسرائیل به دنبال داشته است.

نظر شما