شناسهٔ خبر: 43501559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چالش مومو و دغدغه‌های والدین

چالش مومو بعد از نهنگ آبی چالشی ترسناک است که این روز‌ها موجی از نگرانی را در بین دانش‌آموزان و اولیا ایجاد کرده، مومو امروز ترسناک‌تر از ویروس کرونا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،  در روز‌های نفس گیر کرونا، زمانی که ویروس به بدترین شکل جولان می دهد و اعمال محدودیت‌ها برای کنترل این بیماری همچنان  ادامه دارد و  مدارس به حالت تعطیل در آمده و نظام آموزشی تدریس مجازی با موبایل و تبلت را پیش گرفته ، چالش مومو استرس و نگرانی جدی برای اولیا و دانش‌آموزان و حتی کادر آموزشی ایجاد کرده است.

در روز‌هایی که کودکی به دلیل نداشتن گوشی هوشمند برای ادامه تحصیل خودکشی می کند مادرانی دیگر مضطرب برخوردار بودن فرزندشان از گوشی‌های هوشمند هستند که مبادا این بار مومو جان کودکشان را بگیرد.

نگرانی مادران و پدران از حضور چالش مومو در برنامه واتس آپ با توجه به حضور فرزندانشان درشبکه‌های شاد و آموزشی آنلاین موجب شده تا تدریس از طریق مجازی برای دانش آموزان به ویژه پایه ابتدایی با مشکل مواجه شود.

چالش مومو علاوه بر نگرانی والدین، دانش آموزان را با استرس مواجه کرده و از ترس چالش و خطرات مومو تمایلی به درس خواندن به صورت مجازی ندارند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: چالش مومو خطر و تهدیدی جدی برای دانش آموزان در روز‌های تدریس مجازی و استفاده از گـوشی  های هوشمند و تبلت است.

محمد مهرافزون اظهار داشت: اگر چه تاکنون در بروجرد گزارشی از این چالش دیده نشده، اما نگرانی والدین و دانش آموزان و حتی معلمان از چالش مومو باید مدیریت شود.

او از والدین خواست در ساعاتی که برنامه شاد در حال اجرا بوده برای جلوگیری از خطر مومو در کنار فرزندان حضور داشته باشند و با مدیریت قوی نه تنها استرس فرزند خود را کاهش دهند بلکه مانع از خطرات ناشی از این چالش شوند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ضمن ابراز نگرانی از تاثیر منفی کرونا برشیوه یادگیری و درس دانش آموزان گفت: تدریس حضوری به مراتب تاثیری بسیار مثبت‌تری بر یادگیری دانش آموز دارد و اکنون که اغلب دانش آموزان تدریس غیرحضوری و مجازی دارند وجود چالشی نظیر مومو خطری جدی است.

یک کارشناس تعلیم و تربیت گفت: انتشار خبر چالش مومو همچون نهنگ آبی باعث نگرانی خانواده‌ها شده است.

محمد کاکاوند افزود: امروز با توجه به تدریس مجازی و دسترسی آسان دانش آموزان به اینترنت و گوشی هوشمند خانواده‌ها نگران هستند مبادا فرزندانشان در دام چنین چالشی گرفتار شوند.

او ضمن ابراز نگرانی از این چالش اینترنتی بیان کرد: انتظار می‌رود با توجه به جمعیت میلیونی دانش آموزان برخوردار از اینترنت ،وزیر ارتباطات برنامه‌های جدی برای کاهش این خطر داشته باشد.

سرهنگ آرش ابراهیمی رییس پلیس فتا لرستان گفت: والدین در صورت برخورد فرزندشان با محتوای مومو با آنان صحبت کرده و نگرانی را کاهش دهند و در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی مراتب را به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir یا شماره تماس ۰۶۶۲۱۸۲۱۰۵۵ در میان بگذارند. 

ابراهیمی افزود: مومو یک اکانت واتس‌آپ است که با شماره‌های ایرانی یا بعضا شماره‌های خارجی، ولی به زبان فارسی طراحی شده که یک لینک تماس برای کاربر که اغلب دانش آموزان هستند ارسال می‌کند تا در چالش مومو شرکت کنند و به محض شروع گفتگو کاربران را با تهدید به رفتار‌های خطرناک دعوت می‌کند.

چالش نهنگ آبی به عنوان چالش اینترنتی چندسالی در دنیا به راه افتاده است و هنوز هم در سراسر جهان قربانی می‌گیرد.

پس از این چالش گروه‌های مختلفی با هدف ترغیب جوانان و نوجوانان به خودکشی طراحی شد که هر کدام با الگویی خاص تلاش کردند به افراد آسیب بزنند.

بر همین اساس اوایل اسفند ۹۷بازی یا چالشی جدید در شبکه اجتماعی واتس آپ به راه افتاده است که با نام مومو یا Momo معروف است.

مومو تصویر زنی با چشم‌های گشاد و صورت آویزان با تَن پرنده است که از اثر یک هنرمند در نمایشگاه وحشت ژاپن برگرفته شده است.

در حال حاضر این بازی در آمریکای جنوبی، اروپا و بخش‌هایی از آسیا مورد توجه نوجوانان قرار گرفته است که بر بستر پیام رسان واتس آپ به فعالیت می‌پردازد.

کار چالش مومو آزار و اذیت کودکان و تحریکشان به انجام دادن کار‌های خطرناک است. عروسک مومو در واقع ژاپنی و یک زن ترسناک است که در پروفایل تماس گیرنده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ر

نظر شما