شناسهٔ خبر: 43500961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرمایه‌گذاران استانی برای تکمیل «پارک جنگلی سراب قنبر» کرمانشاه پای کار بیایند

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: برای تامین هزینه‌ فازهای مختلف سراب قنبر کرمانشاه به همکاری سرمایه‌گذاران استان نیازمند هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرامرز رحمتی‌زاده امروز در بازدید خبرنگاران از پروژه پارک جنگلی سراب قنبر، اظهار داشت: پروره در سال ۹۵ به مساحت ۱۹۵ هکتار شروع شده که در ابتدا فقط به بحث پارک جنگلی یعنی درخت‌کاری پرداخته شده و از از زمانی که به عهده شهرداری قرار گرفته به عنوان پروژه تلقی در دستور کار است.

وی در خصوص بحث زمین‌خواری در مکان مذکور، گفت: درختان کاملا مستقر شده‌اند به نحوی که نمی‌توان تغییر کاربری دادو از آنجا که در جنوب شهرستان کرمانشاه پروره تفریحی وجود ندارد، قطعا پروژه‌ای موفق و پرسود خواهد شد.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه با دعوت از سرمایه‌گذاران استان برای سرمایه‌گذاری در این پروژه، ادامه داد: برای تامین هزینه‌ فازهای مختلف این پارک همانند قسمت‌های تفرجی، ورزشی، فرهنگی و بازی‌های هیجانی و اسکان موقت به همکاری استانداری و سرمایه‌گذاران استانی نیازمند هستیم.

رحمتی‌زاده گفت: این پروره قطعا به بهره‌برداری خواهد رسید اما ما علاقمند به همکاری کرمانشاهیان برای بهره‌برداری از این پروژه هستیم، در حال حاضر پیشنهاداتی برای سرمایه‌گذاری از خارج استان مانند تبریز داریم.

وی به ۵.۵ کیلومتر راه دسترسی اصلی در پروژه پارک جنگلی سراب قنبر اشاره کرد و گفت: ۲ کیلومتر آن آسفالت و صندلی‌گذاری شده و به شکل پارک جنگلی درآمده است.

این مسئول در خصوص مقدار اعتبار لازم برای اتمام پروژه، گفت: تا این‌جای کار را با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی که در سال ۹۵ اختصاص داده‌ایم انجام شده، اما با توجه به نوسانات بازار نمی‌توان مبلغی را برای ادامه کار اعلام کنیم.

وی به کاشت ۲۳ هزار اصل درخت کار با ۱۲ گونه در این پارک، ادامه داد:گونه‌هایی مانند ارغوان، سرو نقره‌ای، بلوط و... در این محوطه کاشته شده تا در تمامی فصول سال این فضا از زیبایی قابل ملاحظه‌ای برخوردار باشد.

رحمتی‌زاده گفت: برای پروژه خط پروژه تعریف شده، بر این اساس درختکاری انجام می‌دهیم البته برخی از زمین‌های اطراف به صورت مسکونی و یا کشاورزی مالکیت دارند که ما همزمان با اجرای پروژه از مالکین در خواست همکاری داریم تا زمین‌های خود را در صورت تمایل واگذار کنند.

انتهای پیام/پ

نظر شما