شناسهٔ خبر: 43500792 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

فراموش نکنیم انصاری قید 10 میلیارد تومان چینی‌ها را زد

حمید استیلی: همه چیز را تا فینال لیگ قهرمانان تحمل کنید 

حمید استیلی پیشکسوت پرسپولیس به خبرورزشی گفت: از تک‌تک بازیکنان و مربیان عزیز پرسپولیس درخواست می‌کنم با وجود همه مشکلات، همه چیز را تا فینال لیگ قهرمانان تحمل کنند و اجازه ندهند چنین فرصت ارزشمندی به راحتی از دست برود. 

صاحب‌خبر -

خبرورزشیمهدی همدانی؛ حمید استیلی این روزها اگرچه دور از هیاهوی فوتبال زندگی می‌کند اما وقتی با او همکلام می‌شویم، کاملاً می‌توان نگاهش به پرسپولیس و اهمیتی که موفقیت این باشگاه برای او دارد را حس کرد. کاپیتان اسبق سرخپوشان پایتخت قاطعانه معتقد است الان بدترین زمان ممکن برای اختلافات داخلی و جدایی مهره‌های کلیدی بوده و به جای چنین مسائلی باید همه دست در دست یکدیگر فقط و فقط به فصل آینده و البته جدال نهایی لیگ قهرمانان آسیا فکر کنند. امروز فرصت کوتاهی دست داد تا با این ملی‌پوش اسبق و خوش‌اخلاق پیرامون شرایط پرسپولیس و مواردی که طی روزهای گذشته مطرح شده، گپ بزنیم.

تخریب وحدت چهار ساله
پرسپولیس طی چهار سال گذشته، قاطعانه قهرمان لیگ برتر شده و این مسئله نشان‌دهنده شایستگی کادر فنی و بازیکنان سرخپوش است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که چنین موفقیت بزرگی را برای پرسپولیس به همراه آورد، وحدت اتحاد و ارتباط بسیار خوبی بود که میان هواداران، مربیان، بازیکنان، رسانه‌ها و... ایجاد شده بود. وحدت و ارتباطی که تحت هیچ شرایطی نباید تخریب شود آن‌هم در وضعیت کنونی که با تلاشی همه‌جانبه توانسته‌ایم دوباره خودمان را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسانیم و حالا از چنین فرصت ارزشمندی باید حتماً به بهترین شکل ممکن برای فتح لیگ قهرمانان استفاده کنیم. حتی وقتی چند روز قبل همراه با تعدادی از بزرگان پرسپولیس در مجلس شورای اسلامی حاضر شدیم هم نظر همه ما دقیقاً همین بود. در این وضعیت همه باید به شادی دل هوادارانی فکر کنیم که بدون کوچک‌ترین چشمداشتی، برای پرسپولیس دعا می‌کنند و به نوعی با این تیم زندگی خودشان را گره زده‌اند.

تحمل یک ماه 
شما خودتان شاهد هستید وضعیت اقتصادی چگونه است. مردم از بابت گرانی و کرونا مشکلات زیادی را متحمل می‌شوند ولی حتی در چنین وضعیتی نیز علاقه خودشان به فوتبال را از دست نداده‌اند و این اتفاق بسیار مهم و ارزشمندی است. با وجود همه مشکلات، هواداران پرسپولیس همچنان به این تیم دلخوش هستند بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید کاری بکنیم تا امیدواری آنها به یأس بدل شود. من کاملاً این واقعیت تلخ را درک می‌کنم که در ایران نه تنها یک فوتبالیست بلکه هر ورزشکاری دچار مصدومیت شود، عملاً موقعیت خودش را از دست داده و تأمین شغلی برای ورزشکاران معنایی ندارد. متأسفانه در اغلب اوقات هنگام مصدومیت، قدر آن ورزشکار دانسته نمی‌شود و در چنین شرایطی کاملاً بدیهی است که فوتبالیست‌های ما هم با استفاده از پیشنهادات بهتر داخلی و خارجی به فکر تأمین آینده خودشان برای زندگی راحت در دوران بازنشستگی باشند ولی شرایط پرسپولیس این روزها به معنای واقعی کلمه خاص است بنابراین از تک‌تک بازیکنان و مربیان عزیز پرسپولیس درخواست می‌کنم با وجود همه مشکلات، همه چیز را تا فینال لیگ قهرمانان تحمل کنند و اجازه ندهند چنین فرصت ارزشمندی به راحتی از دست برود. 

معرفت در حق انصاری
اهالی فوتبال مرا می‌شناسند و می‌دانند به هیچ عنوان در کار مربیان دیگر دخالت نمی‌کنم. در ماجرای محمد انصاری نیز تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهم وارد حریم کادر فنی محترم پرسپولیس شوم. آنها خودشان تصمیم می‌گیرند ولی معتقدم یک نکته بسیار مهم را نباید فراموش کنیم. اگر این بازیکن مصدوم نشده و سالم بود، شرایط کاملاً فرق می‌کرد و فوتبال حرفه‌ای قوانین نانوشته خودش را داشت. فراموش نکنیم انصاری طی دوران حضورش در پرسپولیس مصدوم شد بنابراین باید او را به چشم دیگری نگریست. از طرف دیگر یادمان نرود همین بازیکن مدتی قبل پیشنهاد بسیار خوبی از لیگ چین داشت اما به خاطر پرسپولیس قید 10 میلیارد تومانی که چینی‌ها در آن زمان به او می‌دادند را زد بنابراین حالا پرسپولیس هم باید در حق چنین بازیکنی معرفت به خرج بدهد و رفتار خوب انصاری در گذشته را جبران کند. حالا اینکه چگونه می‌توان چنین کاری کرد مسئله‌ای است که خود پرسپولیسی‌ها باید راهی برای حل آن پیدا کنند. قرارداد جدید ببندند، رقمی را به حساب انصاری واریز کنند یا.... 
به هر حال نباید معرفت این بازیکن از یاد پرسپولیسی‌ها برود.
 

نظر شما