شناسهٔ خبر: 43500707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۲۰۰ جانباز مشهدی واکسن آنفلوآنزا دریافت کردند

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: با آغاز نخستین مرحله تزریق واکسن آنفلوآنزا برای حدود ۶ هزار نفر از جانبازان استان تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ جانباز مشهدی واکسینه شدند.

صاحب‌خبر -

محمد جواد غلامپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با همکاری این بنیاد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد مرحله نخست واکسیناسیون در فصل پاییز برای جانبازان ۵۰ درصد و گروهی از جانبازان شیمیایی در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی آغاز شد که سهمیه واجدین شرایط در مشهد ۲ هزار و ۸۵۰ دوز واکسن آنفلوآنزا است.

وی ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوآنزا در برخی شهرستانهای استان برای جامعه هدف پایان یافته و در برخی دیگر در حال انجام است اما آمار دقیق از میزان جانبازان واکسینه شده در شهرستانهای استان در اختیار نیست.  

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: پیگیری انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا برای سایر گروه‌های ایثارگری از جمله جانبازان شیمیایی، والدین شهدا و ایثارگران و مبتلایان به بیماری سخت نیز در حال انجام است و در صورت تامین واکسن، ایمن سازی این اقشار نیز انجام خواهد شد.

خراسان رضوی با دارا بودن حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس، ۱۷ هزار و ۲۸۳ شهید، ۴۹ هزار و ۶۹۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۵ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

نظر شما