شناسهٔ خبر: 43500681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول:

پارک جنگلی «سراب قنبر» کرمانشاه آماده ورود سرمایه‌گذاران است

محبوبه علی آقایی

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری از اتمام جنگل‌کاری پروژه پارک جنگلی سراب قنبر کرمانشاه خبر داد و گفت: زون‌های پروژه جهت سرمایه‌گذاری آماده شده و همه چیز مهیای ورود سرمایه‌گذاران است.

صاحب‌خبر -

فرامرز رحمتی زاده امروز (اول آبان) در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه پارک جنگلی سراب قنبر کرمانشاه با اشاره به شروع این پروژه از سال ۱۳۹۵ گفت: پروژه در مساحتی به وسعت ۱۶۴ هکتار اجرایی شده و تاکنون ۴۰ هکتار از آن جنگل کاری شده است.

به گزارش ایسنا، رحمتی زاده افزود: طبق طرح اولیه قرار بود پروژه فقط یک پارک جنگلی باشد، اما با توجه به نیاز مردم محدوده جنوب شهر، برنامه ریزی شد تا مجتمع های تفریحی و گردشگری هم در محدوده این پارک جنگلی تاسیس شود.

رحمتی زاده تصریح کرد: با انجام ۴۰ هکتار جنگل کاری عملا کار جنگل کاری پروژه به پایان رسیده و زون های فرهنگی، تفریحی، گردشگری و ... هم در محدوده پارک تعریف شده است.

وی افزود: حدود ۲۱ هزار اصله درخت در قالب ۱۲ گونه گیاهی در محدوده پارک جنگلی سراب قنبر کاشت شده و تلاش بر این بوده از گونه هایی استفاده شود که پارک جنگلی در تمام فصول سال زیبایی و سرسبزی خود را داشته باشد.

وی افزود: پروژه هم اکنون آماده سرمایه گذاری است و خوشبختانه تاکنون سرمایه گذاران بسیاری اعلام آمادگی کرده اند که در حال بررسی درخواست آنها هستیم.

رحمتی زاده در تشریح زیرساخت‌های این پارک گفت: حدود ۵.۵ کیلومتر مسیر دسترسی برای این پارک تعریف شده که دو کیلومتر آن تاکنون آسفالت شده و به محض تخصیص اعتبار باقی مانده مسیر هم آسفالت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر مشکل تامین آب داریم و درختان محدوده جنگل نیز همگی با تانکر آبیاری می‌شوند و انتظار داریم شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب با همکاری استانداری اقدامی برای رفع این مشکل انجام دهند.

وی افزود: همچنین از شرکت توزیع برق درخواست داریم در زمینه تامین روشنایی مسیر پروژه، شهرداری را یاری کند.

رحمتی زاده خاطرنشان کرد: پارک جنگلی سراب قنبر پروژه ای شهری و متعلق به تمام مردم شهر است و انتظار داریم سایر دستگاه ها نیز در اجرای این پروژه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما