شناسهٔ خبر: 43500651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

داریوش قنبری، فعال اصلاح طلب:

فشار بر مردم ناشی از مدیریت دولت نیست/ خارجی ها و دلواپسان نگذاشتند دولت به اهدف خود برسد/ دلیل حمایت اصلاح‌‌طلبان از روحانی، شکستن بن‌بست سیاست‌خارجی بود/ خروج آمریکا از برجام روی سرنوشت اصلاح طلبان تاثیر گذاشت

با وجود همه این مسائل و مشکلاتی که وجود دارد، امید جامعه همچنان به اصلاحات است و راهی جز اصلاحات برای برون رفت از مشکلات کشور وجود ندارد.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح طلب، خروج ترامپ از برجام را باعث ناکامی اصلاح طلبان در گشایش اقتصادی دانسته است که این موضوع روی انتخابات 1400 هم اثر گذاشته است. فی الواقع این چهره متعلق به جریان اصلاحات و حامی دولت به خوبی اعتراف کرده که چون دولت تمام تخم مرغ هایش را در سبد برجام و به ویژه تصمیم امریکایی ها گذاشت، این اوضاع پیش آمد. البته که قنبری این را نگفته که برجام دوره اوباما و ترامپ تفاوتی نداشت و به طور کلی «خسارت محض» بود، ماندن یا نماندن آمریکا در این توافق، تفاوت خاصی نداشت. دلسوزان کشور از همان ابتدا به کرات به دولت مدعی تدبیر هشدار دادند که نگاهشان به داخل باشد و اقتصاد یک ملت بزرگ را معلق به چرخش نگاه دشمنان نکنند. نکته جالب تر آن است که نگرانی قنبری از آن جهت است که این ناکامی بر انتخابات 1400 اثرگذار است.

برای آشنایی بیشتر با داریوش قنبری باید یادآور شد وی چندی پیش گفته بود «اگر زحمات شبانه روزی جهانگیری نبود شاید الان ایران شبیه ونزوئلا شده بود»!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات قنبری را در ادامه خواهید خواند:

*با خروج یک جانبه آمریکا از برجام، برنامه‌های اصلاح طلبان و دولت برای گشایش اقتصادی از منظر حل مسائل مربوط به سیاست خارجی ناکام ماند و این ناکامی هم تا حدود زیادی بر سرنوشت انتخابات ۱۴۰۰ و مسأله حضور اصلاح طلبان تأثیرگذار شده است.

*با توجه به اینکه اصلاح طلبان یک جریان مردمی هستند، مطالبات انباشته شده جامعه در عرصه‌های مختلف بسیار زیاد است و بسیاری از این وعده‌ها تحقق پیدا نکرده و افکار عمومی انتظاراتی داشتند اما متأسفانه آنها نیز محقق نشده است.

*رسانه‌های تبلیغاتی اصولگرا به غلط این طور خواستند وانمود کنند که مجلس دهم، مجلس اصلاح طلبان است اما ما شاهد بودیم که در بهترین وضعیت، اصلاح طلبان، یک سوم کرسی‌ها را بیشتر در اختیار نداشتند و عملاً یک اقلیت بودند اما اقلیتی پر تعدادتر از مجالس نهم، هشتم و هفتم بودند.

بیشتر بخوانید:
گزارش وزارت اطلاعات درباره من مغرضانه است یا غیرکارشناسی!
کارشکنی دلواپسان دست ترامپ بهانه داد!
بعد از بحران احمدی نژاد ریاست فردی مثل روحانی لازم بود
حامی برجسته روحانی دست به اعتراف زد +جزئیات

*دولت آقای روحانی در مجموع دولتی به تمام معنا اصلاح طلب نبوده است و تنها مورد حمایت اصلاح طلبان بود و هدف اصلاح طلبان از حمایت دولت آقای روحانی این بود که روحانی بن‌بست سیاست خارجی را بشکند و گشایشی در عرصه سیاست خارجی و عرصه اقتصادی ایجاد کند.

*به هر حال اصلاح طلبان در قدرت نبوده‌اند که بخواهند پاسخگو باشند اما واقعیت این است که تقاضای افکار عمومی همچنان زیاد است، من گرچه همواره از عملکرد دولت آقای روحانی دفاع کردم و معتقد بودم که فشارهایی که در حال حاضر وجود دارد، ناشی از مدیریت دولت نبوده بلکه از بیرون بر دولت تحمیل شده است و دو متغیر یعنی فشار خارجی و فشار دلواپسان داخلی که باعث شد دولت به هدف خود نرسد.

*به نظر من با وجود همه این مسائل و مشکلاتی که وجود دارد، امید جامعه همچنان به اصلاحات است و راهی جز اصلاحات برای برون رفت از مشکلات کشور وجود ندارد. جهان نيوز جهانگیری جهان نيوز گزارش وزارت اطلاعات درباره من مغرضانه است یا غیرکارشناسی! کارشکنی دلواپسان دست ترامپ بهانه داد! بعد از بحران احمدی نژاد ریاست فردی مثل روحانی لازم بود حامی برجسته روحانی دست به اعتراف زد +جزئیات

نظر شما