شناسهٔ خبر: 43500583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا:

بخش کرونا در همه بیمارستان های ایلام فعال است

استاندار ایلام گفت: با کمک سپاه، ورزش و جوانان، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی دو نقاهتگاه مجزا برای خانم ها و آقایان تجهیز و آماده‌ کرده ایم و بخش کرونا را در تمام بیمارستان های استان تجهیز، جداسازی و فعال کرده ایم تا جوابگوی بیماران باشد.

صاحب‌خبر -

قاسم سلیمانی دشتکی در گفت و گو با مردم ایلام، از شبکه استانی، اظهار کرد:  در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۵ نفر مبتلا داشته ایم و این اوج ابتلا در استان بود. و جمع فوتی های استان در مجموع بالای ۶۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه  ۲۴۰ نفر در بیمارستان ها بستری و یک هزار و ۱۰۰ نفر در خانه ها قرنطینه و در جمع بالای ۱۳۰۰ نفر بستری داریم، گفت: حدود ۵۷ درصد مبتلایان مرد و ۴۳ درصد خانم ها و در مردها ۶۰ درصد و در خانم ها ۴۰ درصد مبتلا شده اند و میانگین سن ابتلا به ۴۰ سال رسیده است.

استاندار ایلام تصریح کرد:  در شهریور ماه حدود ۲ هزار و ۲۳ نفر مبتلا داشته ایم در مهرماه به ۴ هزار و ۲۳۳ نفر رسیده است و  فوتی ها از ۳۰ نفر در شهریور ماه به ۸۸ نفر در مهر ماه حدود ۳ برابر افزایش یافته است. 

سلیمانی با بیان اینکه  هر هفته ستاد استانی مبارزه با کرونا برگزار کرده ایم و تا امروز ۴۱ نشست را حتی یک جلسه بیشتر از ستاد ملی داشته ایم، گفت:  شیوه برخورد با کرونا تغییر کرده است، الان ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و عدم شرکت در اجتماعات بسیار مهم است.

وی ادامه داد:  همراهی مردم در اوایل بسیار خوب بود و در یک مرحله بسیار خوب کنترل کردیم اما این آرامش مقطعی باعث غفلت شد و دوباره کرونا اوج گرفت. در اوایل محدودیت هایی ایجاد شد اما تداوم آن مشکلات دیگر ایجاد می کرد چراکه لازم بود هم زندگی مردم جریان داشته باشد و هم سلامت آنها برای همین فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله گذاری هوشمند تغییر یافت.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا،  گفت: موج سوم شیوعد کرونا با بازگشایی مدارس و شکل گیری مراسمات و گردهمایی و ... شروع شد و  تعطیلی مدارس در مناطق قرمز و نارجی ضرورت دارد.

استاندار ایلام ادامه داد: برای کنترل بیماری کرونا هر علائمی را بایست به حساب کرونا بگذاریم و افراد بایست خود را قرنطینه کنند و در محل کار و اجتماع حضور نیابند و  بیشترین انتقال بیماری توسط افرادی که علائم ندارند اتفاق می افتد.

سلیمانی گفت:  تمام مدیران دولتی و غیر دولتی مواظب باشند هر کارمندی که علایم بیماری شبیه به کرونا دارد نباید  در محل کار حضور پیدا کنند .

استاندار ایلام با بیان اینکه هم بیمارستان مصطفی و هم در بیمارستان امام سیستم اکسیژن ساز تقویت شده است،  به دانشگاه علوم گفته ایم در ارتباط با دستگاه اکسیژن ساز هرچه نیاز دارند بخرند و  امروز با کمک سپاه، ورزش و جوانان، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی دو نقاهتگاه مجزا برای خانم ها و آقایان تجهیز و آماده‌ کرده ایم. 

وی گفت: بخش کرونا را در تمام بیمارستان های استان تجهیز، جداسازی و فعال کرده ایم تا جوابگوی بیماران باشند.

استاندار ایلام  درپایان از زحمات صدا و سیمای مرکز ایلام، رسانه ها، فضای مجازی، مجموعه ستاد کرونا به ویژه مردم شریف استان در همه امور به ویژه در بحث کرونا تقدیر و تشکرکرد.

نظر شما