شناسهٔ خبر: 43500245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای طرح تشدید نظارت در بازار کهگیلویه آغاز شد

رئیس اداره صمت کهگیلویه از آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار خبر داد و گفت: پنج تیم بازرسی روزانه بازار سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده را پایش و متخلفان صنفی را شناسایی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، طرح ویژه تشدید نظارت در بازار شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده آغاز شد.

احمد حکیم در حاشیه بازرسی از بازار دهدشت به فارس گفت: همه نیروهای صنعت، معدن و تجارت برای پایش بازار و کنترل قیمت‌ها بسیج شدند.

رئیس اداره صمت کهگیلویه، چرام و لنده گفت: پنج تیم بازرسی صمت و اتاق اصناف بازار سه شهرستان را روزانه در دو شیفت رصد می‌کنند.

 

وی افزایش قیمت برخی اقلام میوه و تره‌بار از جمله گوجه‌فرنگی را ناشی از کاهش تولید با توجه به تغییر فصل و افزایش کود شیمیایی دانست و افزود: قیمت این کالا  متناسب با درجه و کیفیت گلخانه‌ای یا محل آن متفاوت است.

 

حکیم با اشاره به خرید میوه و تره‌بار شهرستان از شیراز، کازرون و بهبهان گفت: هزینه حمل از دیگر عوامل افزایش قیمت است.

این مسؤول افزود: اتحادیه میوه و تره بار شهرستان به صورت هفتگی قیمت تعیین و به واحدها اعلام می‌کند هر واحدی از قیمت تعیین شده سرپیچی کند از سوی بازرسان متخلف شناسایی شده و تخلف صنفی او تشکیل پرونده می‌شود.

به گزارش فارس، این در حالی است که کسبه واحدهای میوه و تره‌بار معتقدند تغییر روزانه قیمت خرید نمی‌تواند آنها را وادار به تبعیت از نرخ‌های هفتگی اتحادیه کند.

یکی از فروشندگان گفت: اتحادیه روز گذشته قیمت هویج را چهار هزار تومان تعیین کرده در حالی که ما پنج هزار تومان از میدان خرید کردیم و نمی‌شود به قیمت کمتر از خرید دست مصرف کننده برسد.

 

انتهای پیام/82016

نظر شما