شناسهٔ خبر: 43500232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

بمناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی وورزش؛

علی سلمانی کوهنورد مشکین شهری به شش یخچال قله سبلان صعود کرد

بمناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی وورزش آقای علی سلمانی کوهنورد مشکین شهری به همراه آقایان مهدی پهلوان وفخرالدین شهبازی ‌به شش یخچال قله سبلان صعود کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل بمناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی وورزش آقای علی سلمانی کوهنورد مشکین شهری به همراه آقایان مهدی پهلوان وفخرالدین شهبازی ‌به شش یخچال (یخچال شمالی ،قوجا یخچال ،یخچال غربی سبلان ،یخچال قارتال ،یخچال هرم ،یخچال فرعی کسری ویخچال اصلی کسری) کوه همیشه سرافراز سبلان در مدت سه روز از 24مهرلغایت 26مهر صعود کردند.
علی سلمانی هدف از صعود به این یخچالهای کوه سبلان درهفته تربیت بدنی را این چنین بیان می کند:کوه‌ها همواره مظهر استقامت، پایداری و مکان پاک و مقدس وحی بود و در آن بزرگان، اولیاء و یا پیامبران پرورش یافته و به پیامبری رسیده‌اند.کوهنوردی تنها ورزشی است که رقابت به معنی سایر رشته‌های ورزشی در آن نبوده و بزرگترین افتخار بزرگان آن کمک به همنوردان و مساعدت افراد مبتدی و علاقه‌مند به کوهنوردی می‌باشد. در این ورزش است که انسان به معنای واقعی از خودگذشتگی، ایثار، جوانمردی، اتکا به نفس، پرورش توان مدیریت برخود و خانواده و گروه و اجتماع را فرا می‌گیرد.

نظر شما