شناسهٔ خبر: 43500231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استمرار آلودگی هوای اراک از مرز یک هفته گذشت

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک روز پنجشنبه و برای هشتمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار دارد.

صاحب‌خبر -

«رضا میرزایی» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۷ صبح امروز (پنجشنبه) به ۱۱۱ رسید که بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

وی بیان کرد: آلاینده مسئول در هوای اراک مانند یک هفته گذشته، ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بالاترین شاخص آلودگی امروز (پنجشنبه) در ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی به ثبت رسیده است.

میرزایی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی استان مرکزی، سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده‌ها تا روز یکشنبه هفته آینده همچنان ادامه دارد.

وی گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، افزایش آلایندگی نقش موثری در افزایش شیوع ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری دارد و توصیه می‌شود در روزهای ناسالم و شرایط حاکم شده به واسطه بیماری کرونا، مردم از هرگونه رفت آمد در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد خودداری کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: تمامی بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان باید از حضور در فضای باز خودداری کنند.

میرزایی بیان کرد: هرگونه فعالیت عمرانی، قیرپاشی، روشن کردن آتش و سوزاندن لاستیک نیز، می‌تواند شرایط آلودگی هوا را بیشتر کند و رانندگان نیز باید مراقبت‌های لازم را در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها برای جلوگیری از سر ریزشدن بنزین و سایر سوخت‌ها به کار گیرند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

نظر شما