شناسهٔ خبر: 43500217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انسولین داروخانه هلال‌احمر مشهد تامین می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: با توجه به ورود محموله جدید انسولین قلمی به کشور قول تامین انسولین داروخانه هلال احمر مشهد از سوی سازمان غذا و دارو داده شده است.

صاحب‌خبر -

سید محسن بهشتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمبود انسولین قلمی همچنان وجود دارد اما انسولین قدیمی به میزان لازم و کافی وجود دارد.

وی ادامه داد: مهر ماه امسال هزار عدد انسولین خارجی به این داروخانه داده شد که در اختیار بیماران قرار گرفت و قول افزایش سهمیه و تامین آن را هم داده‌اند.

مدیر داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: بیماران دیابتی می‌توانند تا زمان تامین نیاز با توجه به کیفیت مطلوب انسولین قدیمی و ایرانی از این نوع آن استفاده کنند که هیچگونه کمبود و محدودیتی هم ندارد.

وی با بیان اینکه داروخانه هلال احمر در مشهد بزرگترین توزیع‌ کننده انسولین در استان خراسان رضوی است افزود: بیماران نگرانی برای تامین داروی مورد نیاز خود نداشته باشند.

بهشتی مهمترین بخش خدمات‌دهی داروخانه هلال احمر مشهد را تامین داروهای بیماران خاص ذکر کرد و ادامه داد: ارائه خدمات به چهار گروه بیماران خاص شامل بیماران پیوندی، دیالیزی، تالاسمی و ام.اس از سال‌ها قبل انجام می شده و از ۳ سال گذشته نیز توزیع داروهای بیماران ژنتیک و پارکینسون در این واحد انجام می‌شود.

"انسولین" یکی از هورمون‌های مهم بدن انسان با نقش محوری در کنترل متابولیسم یا سوخت و ساز بدن است که از غده پانکراس ترشح و وارد جریان خون می‌شود. بر این اساس انسولین در پزشکی برای درمان بیماری دیابت استفاده می‌شود. افراد مبتلا به دیابت نوع یک یا "دیابت وابسته به انسولین" دچار کاهش یا قطع ترشح این هورمون در بدن و عوارض آن می‌شوند بنابراین نیازمند تزریق روزانه انسولین هستند. 

۹۰۰ داروخانه در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند که ۶۴۰ واحد از این تعداد در کلانشهر مشهد مستقر هستند.

۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت استان نیز از طریق دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور خدمات دولتی بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند.

نظر شما