شناسهٔ خبر: 43499757 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

ترامپ: بعد از پیروزی من در انتخابات، ایران اولین کشوری است که با ما تماس میگیرد

دونالد ترامپ بار دیگر از تمایل ایران برای مذاکره با آمریکا پس ازا نتخابات این کشور سخن گفت.

صاحب‌خبر -

رییس جمهور آمریکا بامداد روز پنجشنبه در سخنرانی خود در ایالت کارولینای شمالی بار دیگر مدعی شد در صورت پیروزی در انتخابات، ایران اولین کشوری خواهد بود که با او برای انجام مذاکره تماس می گیرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا بامداد روز پنج شنبه (به وقت تهران) در ادامه کارزار انتخاباتی خود در شهر« گاستونیا» در ایالت کارولینای شمالی به سخنرانی پرداخت.

او در این سخنرانی بار دیگر ادعای خود را تکرار کرد و گفت: «در صورت پیروزی در انتخابات نخستین تماس تلفنی از سوی ایران خواهد بود که از من می خواهند مذاکره کنیم.»

اوباما: دروغ و اتهام زنی بخشی از شیوه مدیریت ترامپ شده است

دونالد ترامپ و باراک اوباما,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,سیاست خارجی

«باراک اوباما» رییس جمهور سابق آمریکا بامداد روز پنج شنبه(به وقت تهران) در سخنرانی در حمایت از نامزدی «جو بایدن» برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به انتقاد از «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا پرداخت.

او که در شهر «فیلادلفیا» در ایالت پنسیلوانیا صحبت میکرد، گفت: «ترامپ به هرکسی که از وی حمایت نکند توهین کرده یا آنکه وی را به زندان تهدید می کند. این رفتار عادی یک رییس جمهور نیست.»

رییس جمهور سابق آمریکا در ادامه گفت: «دروغ و اتهام زنی بخشی از مدیریت ترامپ و معاونانش شده و باید با مشارکت گسترده در انتخاباتی آتی هیچگونه جای تردیدی باقی نماند.»

اوباما با اشاره به مبتلا شدن ترامپ به ویروس کرونا (corona) گفت: «ترامپ گام های اساسی برای حمایت خودش از همه گیری را اتخاذ نکرد حال میخواهید که وی از ما حمایت کند.»

او اضافه کرد: «این شرم آور است که زمانی که مردم به بیمه درمانی نیاز دارند، آنرا از آن ها بگیرید. ترامپ قادر به جدّي گرفتن کار نیست.»

رییس جمهور آمریکا اضافه کرد: «اگر کسانی که قرار است رهبران ما باشند هر روز دروغ بگویند دموکراسی ما کارایی نخواهد داشت.»

نظر شما