شناسهٔ خبر: 43499727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرداری‌های استان اردبیل با مشکل مالی مواجه هستند

اردبیل - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه شهرداری‌ها این استان با مشکل مالی مواجه هستند، گفت: برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان نیاز به حمایت از شهرداری‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، فرزاد قلندری روز پنجشنبه در همایش شهرداران استان اردبیل افزود: ۱۲۰ میلیارد ریال حقوق پرسنل شهرداری‌ها به خاطر کمبود امکانات مالی به تاخیر افتاده و نیاز است به شهرداری‌ها کمک و مساعدت شود تا حقوق پرسنل بیش از این به تاخیر نیفتد.

وی بیان‌کرد: بودجه مصوب کل شهرداری‌های استان اردبیل در سال ۹۷ به میزان ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که ۶۲ درصد آن تحقق یافت و ۹۸۰ میلیارد ریال هم از سوی سازمان شهردرای‌ها و خزانه به شهرداری‌ها کمک شده است.

قلندری ادامه‌داد: در سال ۹۸ هم بودجه مصوب کل شهرداری‌های استان اردبیل ۶ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بود که پنج هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال آن معادل ۸۲ درصد تحقق یافت و هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هم از سوی سازمان همیاری شهرداری‌ها و خزانه به شهرداری‌ها کمک شد.

وی گفت: در سال ۹۹ هم تاکنون هشت هزار و ۲۰ میلیارد ریال بودجه در شهرداری‌های استان به تصویب رسیده که ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن معادل ۳۲ درصد تحقق یافته و از سوی دولت هم ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار  به شهرداری‌ها اختصاص داده شده است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه حمایت دولت از شهرداری‌ها ضروری است، افزود: در بحث فضای سبز ، حمل و نقل عمومی و آتش‌نشانی شهرداری‌های استان نیازمند تامین امکانات مالی هستند که تلاش می‌شود با تامین اعتبارات لازم مشکلات موجود در شهرداری‌ها برطرف شود.

صدیف بدری  نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین نیز در این جلسه گفت: وضعیت مالی شهرداری های استان اردبیل بحرانی بوده  و راه  برون رفت آن ایجاد درآمد پایدار است.

وی بیان کرد: شهرداری‌های  استان توان پرداخت حقوق پرسنل خود را ندارند علاوه براینکه مشکلات دیگری از قبیل کمبود ماشین الات ،مشکلات پسماند، قیر و حمل و نقل عمومی هم گریبانگیر آنها است. 

بدری  به اختصاص قیر رایگان به شهرداری‌های کشور اشاره کرد و گفت: طرح تامین قیر رایگان مورد ایراد  شورای نگهبان قرار گرفته  و طرح  در دست بررسی است .

نماینده اردبیل در مجلس  خواستار اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی کشور از سوی دولت شد و گفت: دولت اقداماتی را در این زمینه شروع کرده و درصدد مدیریت منابع برای بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام و در آستانه تکمیل است.

بدری، تنظیم و تصویب لایحه مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از راهکارهای مهم برای رونق دادن به حوزه عمرانی کشور عنوان کرد.

حمید لطف‌اللهیان ، شهردار اردبیل هم در این همایش حمایت دولت از شهرداری‌ها را خواستار شد و گفت: شهرداری اردبیل در بحث ساماندهی نیروهای شرکتی با مشکل مواجه شده بطوری‌که امکان تعدیل وضعیت و جذب جدید نیرو برای شهرداری مقدور نیست که باید در این موارد هم تدابیری اندیشیده شود.

وی افزود: در حمل و نقل عمومی هم شهرداری اردبیل با مشکل مواجه شده و ناوگان فرسوده شهرداری نیازمند نوسازی است.

شهردار اردبیل تصویب لایحه مدیریت درآمد پایدار را ضروری دانست و گفت: در صورت تصویب نهایی این لایحه بسیاری از مشکلات شهرداری‌ها برطرف می‌شود.

در این همایش مشکلات شهرداری‌ها استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.

   

نظر شما